Mc från usa

Sök & du skola finna. Det är inte så lätt som man tror. Kan vara skitsvårt att få papper från den svenska generalagenten. Jag kan fixa papper till dig om det är en gixxer 600 04- eller 1000 05- & framåt. Utan homologeringspapper kan du ej regga hojen för gata i EU=banhoj då samtidigt som den tappar mycket i värde= inte lönt att importera då ju.

maxximus skrev:
Sök & du skola finna. Det är inte så lätt som man tror. Kan vara skitsvårt att få papper från den svenska generalagenten. Jag kan fixa papper till dig om det är en gixxer 600 04- eller 1000 05- & framåt. Utan homologeringspapper kan du ej regga hojen för gata i EU=banhoj då samtidigt som den tappar mycket i värde= inte lönt att importera då ju.

Har du erfarenhet om vad en K5:a kan kosta i USA?

LocDog skrev:
Nej men tjena....du de var inte mycket....men sen antar jag att det kostar en del att få hem den. Att regga den har jag hört kostar runt 2tkr. (Funderar nämligen lite på att importera en själv)
Har ingen aning om hur mycket det kostar att importera, men det är iallafall priset.

Avanti skrev:
Har ingen aning om hur mycket det kostar att importera, men det är iallafall priset.

Hmm...men då kanske de skenar iväg litegrann om de lägs på moms och annat på de priset....puh va trist med moms. Skulle inte förvåna mig att man måste "taxa" i båda länderna oxå för att systemet i Sverige är som de är.

Fråga swedie.

Han har tagit hem hojar från USA o fått igenom dom hos SBP.

Last edited:
Det är alltid svårt att registrera ett fordon från tredje land (utanför EU) iom att de inte är typgodkända. Den lättaste, dock inte den bekvämaste, vägen är att först registrera den i Tyskland och sedan Sverige.

fieldy skrev:
Det är alltid svårt att registrera ett fordon från tredje land (utanför EU) iom att de inte är typgodkända. Den lättaste, dock inte den bekvämaste, vägen är att först registrera den i Tyskland och sedan Sverige.
Då blir dessutom momspålägget 16% mot de 25% vi har i Sverige.

Jag har en zx10r -05 till salu med 300 mil på mätaren. Titanium-färg, i nyskick.
Kan hjälpa till med transport och pappersarbete från den här sidan (USA).

Skicka ett bud. :tummenupp

Så jävla svårt och dyrt är det inte att importera, bara att du är nogrann på punkten "Papper".. Kräva varenda papper säljaren kan få tag på, och sen när du har gjort det, så kräver du ngra till... Sedan ska det ej vara ngra problem...

sismo skrev:
Så jävla svårt och dyrt är det inte att importera, bara att du är nogrann på punkten "Papper".. Kräva varenda papper säljaren kan få tag på, och sen när du har gjort det, så kräver du ngra till... Sedan ska det ej vara ngra problem...
Det var något du lärde dig när du importerade din hundratjufemma, eller?

Har du inget bättre för dig än att förfölja mig och kritisera det jag säger?

Nej, det lärde jag mig när vi tog hem två snöskotrar i vintras.

Sen kan lite andra kostnader tillkomma som tex ny strålkastare. Jänksen kör inte asymetriskt lyse = fel ljusbild hos SBP.
ZX10an har tex inte startspärr i US. Kan ge dyrare förs.premie än motsvarande EU modell.
Läs på innan, de gråa kostnaderna kan snabbt äta upp vinsten.

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back