MC - Fiskmås 1-0

Låg inne i lumpen som mekaniker på F16 i Uppsala 2001. Då hade vi en SK 60 som krockade med två fåglar modell större (läs tranor). Piloten lyckades landa planet men det var ingen vacker syn efteråt. Väldigt mkt blod och fjädrar i cockpit och efter ett par dagar i hangaren i väntan på utredning så luktade det inte tårta heller kan jag säga....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16664.ab

Last edited:
Hade en fågel som flög igenom mitt framhjul för några år sedan. Såg inte fågeln, utan det blev en stor rökpuff. Stannade till eftersom jag trodde nåt brann. Sörja överallt, och jag har ingen aning om vad för fågel det var. Puffen måste ha varit fjädrarna som yrde.

En polare till mig körde hem med moppe hyfsat packad och eftersom han va packad tog han stigen genom skogen,,kör på en kanin som fastnar i framhjulet en stund,han märker så klart inget utan slänger moppen utanför på gården och vinglar i säng och eftersom han är kalas så tar han gäst rummet i källaren vilket slutar med ett helsikes ras i trappan ner och blir liggandes,,,,en orolig mor vaknar givetvis och går upp för att se hur det är med honom,,det första hon ser är ju moppen som är färgad röd av blod sen spåren ner i källaren och där ligger hennes son röd av blod och tarmarna hängandes,,fatta chocken,,,vi är 42 nu och den är ännu lika bra story..

En polare till mig körde hem med moppe hyfsat packad och eftersom han va packad tog han stigen genom skogen,,kör på en kanin som fastnar i framhjulet en stund,han märker så klart inget utan slänger moppen utanför på gården och vinglar i säng och eftersom han är kalas så tar han gäst rummet i källaren vilket slutar med ett helsikes ras i trappan ner och blir liggandes,,,,en orolig mor vaknar givetvis och går upp för att se hur det är med honom,,det första hon ser är ju moppen som är färgad röd av blod sen spåren ner i källaren och där ligger hennes son röd av blod och tarmarna hängandes,,fatta chocken,,,vi är 42 nu och den är ännu lika bra story..

:yoparty:rofl:rofl

Det påminner mig om den stackarn som fick en dö grävling upp slängd på bilen och full i blod blir stoppad av snuten :hihi

Back