MC films recensioner...

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
ja, tänkte starta en tråd om alla jävla filmer som finns ute, brukar alltid tjacka en eller två vid löning, men det enda sura är ju att hälften är ganska kassa.. :gnissla

iaf.. lite snabbrecensioner hade ju varit trevlig så man vet vad man har att vänta :)
så senast införskaffade:

Redline 4 life - hyffsat standard stuntrulle, amrisar gör cirklar, burnar, står på tanken.. ganska standard these days.
en heldel crasher och lite humor gör dne sevärd dock. :tummenupp

Birka cup 2003 - bilar iof men va fan, helt värdelöst tråkig film, bilar åker raktfram 2 och 2 medans en avtänd kameraman skakar fram lite spionfotografi... zzzznark! :tummenner

Liextreme - bilar,bågar,brudar borde ju funka bra!.. eeh.. nej, rikemanspojkar på long island visar upp sina prylar.. knappt.. några enstaka burnouts, blondiner posar med lamborghinis etc etc.. :tummenner

nu ska jag slagga men fyll på vetja :)

bästa "stunt filmerna" jag har i min samling av ca 40 filmer är.

a few loose screws
servin it up 1 och 2.
Urban Streetbike warriors
50 nuts <-- minicrossar. dock jävligt skön rulle.

black sheep squadron och lasvegas extreme girls e mina favoriter.. grymma rullar med mycket humor och extragrejer förutom MC åka... :yoparty

Jag tycker det är lite segt och tråkigt med alla dessa stuntfilmer med stunhojar i. Jag tycker det är roligare att se "vanliga" gathojar på vanliga vägar stunta lite. Det är inget roligt att se en stunthoj krascha, den har gjort det 50 ggr. tidigare. Mer sköna stuntfilmer med omoddade cyklar alá Judgment Day tycker jag.

apbot skrev:

a few loose screws
servin it up 1 och 2.

Stryk a few loose screws och servin it up 1 så håller jag med dig till fullo sen :tummenupp

apbot skrev:

3:de gear pinned <-- mer CRF/XR50 action, minst lika bra!
Trött på "full size" filmer, mini hojar rockar!

All my crazy friendsfilmerna är också roliga. (jag har bara sett en men den va bra) Mest Jet Ski men det är massa annat skoj med också.

sven666 skrev:
black sheep squadron och lasvegas extreme girls e mina favoriter.. grymma rullar med mycket humor och extragrejer förutom MC åka... :yoparty

black sheep squadron har jag ej sett. kan bara tänka mig att den borde vara jävligt bra.

finns den för nedladdning någonstans tro ? jag har ej hittat den

Fast Bikes Show 1
-//- 2
-//- 3

Bra filmer, inte massa stuntande hela tiden utan även jämföringar div hojar emellan, krascher, härlig körning i Frankrike. Innehåller även lite annat skoj, i 2an kör de tex mopperace genom rusningtids London, minimoto på allmän väg samt lite annat skojigt.
I trean åker de förutom riktiga hojar även ut till en MotoGP stjärnas egna lilla förarutvecklarbana och kör dirtbikes på ställ.

Ettan är sämst men den har sina stunder, tvåan är väldigt rolig och trean är bra den också. :tummenupp

fastbikes4 är helt värdelös.. som en reklamfilm för MV augusta typ =/

fastbikes "how to pull wheelies and influence people" (eller vad dom nu heter) är riktiga höjdarrullar dock.. mycke jackass grjer som att åka runt och göra låtsas-drivebys på ovetande människor.. fattar inte hur fan dom kom undan med det :kocko

Tyvärr så har mc filmer en tendens att bli långtråkiga. Har själv tröttnat på jänkare i baggypants och skinnjacka som gör wheelies, stoppies och bränner däck genom hela filmerna. Stone brothers filmer som 12ó Clock och Urban Street Bike Warriors tycker jag dock är bra. Ska köpa Dirt Pigs och Isle of man 2004 nästa gång och skiter i alla amerikanska stuntrullar framöver. Tycker Judgment Day 1 & 2 är ruskigt långtråkiga och jag försökte mig på att kolla på JD2 här om dan men stängde av efter 10 min.

Bästa rullen jag har är Fuelmedias - Extreme Days :yoparty och hoppas på att dom gör en ny rulle tills i år. Roligt med svenkar som kör och den rullen kan man se hur många gånger som hellst utan att tröttna. :tummenupp

Freddeboy skrev:
Tyvärr så har mc filmer en tendens att bli långtråkiga. Har själv tröttnat på jänkare i baggypants och skinnjacka som gör wheelies, stoppies och bränner däck genom hela filmerna. Stone brothers filmer som 12ó Clock och Urban Street Bike Warriors tycker jag dock är bra. Ska köpa Dirt Pigs och Isle of man 2004 nästa gång och skiter i alla amerikanska stuntrullar framöver. Tycker Judgment Day 1 & 2 är ruskigt långtråkiga och jag försökte mig på att kolla på JD2 här om dan men stängde av efter 10 min.

Bästa rullen jag har är Fuelmedias - Extreme Days :yoparty och hoppas på att dom gör en ny rulle tills i år. Roligt med svenkar som kör och den rullen kan man se hur många gånger som hellst utan att tröttna. :tummenupp

I år blir det ingen film. Själv tycker jag att vår film är lite för lång och det är 99% hojåkning och för lite annat inmixat. JD filmerna är SKRÄP. Dom är dåligt ihopklippt och det är bara inskickat material med allt vad det innebär, taskig bild och skakiga kameror osv... A few loose screws är inte heller speciellt bra redigerad. En ren stuntrulle blir långtråkig, det måste vara blandat med galna grejer eller som i Stone brothers filmer, massa snack och lite annat så man får se vilka som kör, sen att det är drogade vapenfreaks kan man ju diskutera hur bra det är... :7peta

Skulle jag välja en film blir det Servin it up 2. Annorlunda musik och bra åkning.

apbot skrev:

a few loose screws
servin it up 1 och 2.

Den där minihojsrullen har jag hört talas om, vet du vad den heter exakt, eller var den finns att köpa?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT