Mc-föraren körde på bakhjulen - åtalas

Öhh, är det konstigt att han blir åtalad... skulle inte tro det.
1: På en 50väg ska man köra 50km/h!
2: Alla hjul ska vara i backen annars räknas det som vårdslöshet, det har det alltid gjort.

Klart han borde ha en böteslapp!

2: Alla hjul ska vara i backen annars räknas det som vårdslöshet, det har det alltid gjort.

mmm ella inte :7peta det fins ingen lag som säger att man måste ha alla hjul i marken, vårdslösheten bedöms utefter omständigheterna:rock.

Ja, och dessutom ska man ha hjälm, reflexväst OCH blöja!

Det har jag också fått böter för mitt inne i stan. Men då hette det brott mot vägtrafikkungörelsen...

Det ställs tydligen inga krav på trådskapare heller.

Nä för fan :banana
Svenska har ja alltid varit värdelös på.
Och får ju höra hela tiden att jag är ju inte Svensk då ja kommer från Norrland.
"Norrland inte likamed Sverige, det hör du ju" är en av kommenterarna. :rolleyes:
(och dessutom så har min norrlands dialekt mer gemensamt med tyskan än svenskan)

Hä jä nu sannarna att je jer fra lanne naagera mil söör om staaan.
Nuförtiin praat man ju int så möitje pa maale länger då man bor nedi Fjollträske
:rock:rock:rock

Nää, lägg av nu.

En tråd på sporthoj om nån som fått böter och alla diskuterar stavning. Har det blivit ett skidforum?
Fast nu körde han på bakhjulet, stående med armarna utsträckta. Det passar kanske bättre i ett flygforum.

Last edited:

Skyltarna är ett riktmedel, 50km/h är rekommenderad hastighet, betyder inte att man måste hålla 50 :D

mmm ella inte :7peta det fins ingen lag som säger att man måste ha alla hjul i marken, vårdslösheten bedöms utefter omständigheterna:rock.
Nej, men det finns paragraf(er) som (indirekt?) säger att du inte får köra bakhjul på allmänväg. :hihi Egentligen ger jag fan i det, de är 100knyck på en mindre lämpad väg som jag blir lite upprörd för. 30 och 50 sätts ju oftast upp för någon trafikoberoende anledning, sen får han köra 150 på en 70raka om han så vill, bara han inte kör ihjäl mina icke existerande ungar.

Nej, men det finns paragraf(er) som (indirekt?) säger att du inte får köra bakhjul på allmänväg. :hihi Egentligen ger jag fan i det, de är 100knyck på en mindre lämpad väg som jag blir lite upprörd för. 30 och 50 sätts ju oftast upp för någon trafikoberoende anledning, sen får han köra 150 på en 70raka om han så vill, bara han inte kör ihjäl mina icke existerande ungar.

Hoppas inte dina ungar är ute på såna här vägar och springer... :)

654399_jpg_2135926v.jpg

Om jag inte minns helt fel är det dessutom 100 km/h innan rondellen på den där vägen med...

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien