Mc-förare misstänkta för dödsvållande

Status
Ej öppen för fler svar.
Lime skrev:
2214509 De har gjort sig skylldiga till exakt de brott som åklagaren har valt att starta en förundersökning för.

Oavsett vad någon annan har gjort för brott, t.ex. olovligt körning, så fråntar inte det de nämnda motorcyklisternas ansvar.

Åklagaren har startat en undersökning för att se om de är skyldiga. Jag ställer mej tveksam till det. Vid fällande dom får man nog anse att det inte är tillåtet att följa efter smitare längre. Att försöka köra ifrån motorcyklar med en minibuss borde medföra ett darwin award.

I lagens mening var offret här ett barn.
Hur som helst inte en vuxen människa, och vuxen eller ej så är det hela mycket tragiskt för alla inblandade.

Då det råkar vara min lillebror som faktiskt körde bilen och omkom i fredags så skulle jag vilja att diskussionen kring detta lades ner och att tråden låses om vederbörande inte har vett att respektera att en pågående polisutredning kommer fastställa huruvida motorcyklisterna var vållande eller inte.

Då jag har fått ta del av en del av vittnesuppgifterna så kan jag iaf klargöra att det inte bara rör sig om att motorcyklisterna "följt" efter bilen.

Sedan kan man alltid diskutera vad min lillebror gjorde bakom ratten, men det faktum att han nu är död kommer aldrig ändras, och jag tycker det är lika tragiskt att alla inblandade har haft minst lika dåligt omdöme vilket nu riskerar att spoliera 3 unga människors liv...

Så snälla, av respekt för åtminstone mig, och framförallt, alla anhöriga som bär på otroligt mycket sorg för tillfället, så önskar jag att detta ämne inte diskuteras längre utan att folk känner till fakta.

MVh, Jimmy Nordlander

En_Rochinna skrev:
2214755 får man ens som polis jaga mopdister? någon har sagt till mig att det var för stor risk att de skulle stressas upp och (som sagt) SKROTA eller liknande.. :P

Det sa man alltid när man var 15 och körde moped men med tanke på att rätt många varje år blir jagade av polisen när de åker moppe så tror jag mest det är två påsar bullshit som man använder sig av för att slippa tänka på snuten.

jayjay skrev:
2214833 Då det råkar vara min lillebror som faktiskt körde bilen och omkom i fredags så skulle jag vilja att diskussionen kring detta lades ner och att tråden låses om vederbörande inte har vett att respektera att en pågående polisutredning kommer fastställa huruvida motorcyklisterna var vållande eller inte.

Då jag har fått ta del av en del av vittnesuppgifterna så kan jag iaf klargöra att det inte bara rör sig om att motorcyklisterna "följt" efter bilen.

Sedan kan man alltid diskutera vad min lillebror gjorde bakom ratten, men det faktum att han nu är död kommer aldrig ändras, och jag tycker det är lika tragiskt att alla inblandade har haft minst lika dåligt omdöme vilket nu riskerar att spoliera 3 unga människors liv...

Så snälla, av respekt för åtminstone mig, och framförallt, alla anhöriga som bär på otroligt mycket sorg för tillfället, så önskar jag att detta ämne inte diskuteras längre utan att folk känner till fakta.

MVh, Jimmy Nordlander

Beklagar sorgen Jimmy. Måste kännas oerhört tungt!

Swedie! Stäng tråden!!!!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...