MC-förare körde på tvååring och smet

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mc-forare-korde-pa-tvaaring-och-smet_5003569.svd

MC-förare körde på tvååring och smet
Publicerad: 17 juli 2010, 03.24. Senast ändrad: 17 juli 2010, 03.26
En far och hans tvåårige son blev påkörda av en motorcykel i Hagebyområdet i utkanten av Norrköping natten till lördagen. Mc-föraren smet från olycksplatsen.

- Motorcykeln togs i beslag och polispatruller söker efter föraren, en yngre man, säger Jan-Erik Fors, stationsbefäl vid polisen i Norrköping.

Far och son fördes till Vrinnevisjukhuset i Norrköping men uppges inte vara allvarligt skadade.

:6surkart Sån där publicitet behöver vi verkligen inte :tummenner

Vad har "vi" och "vårt" med en idiot att göra? :va
Att han körde 2-hjuling gör inte att jag känner någon samhörighet med honom åtminstone.
Motorcyklister är heller inte längre en liten grupp i sverige.

Inställningen om att allt skit som någon gör på två hjul drabbar hela kollektivet är rent skitsnack och ett försök att försvara varför folk har en negativ bild av sporthojspiloter.

"Detta behöver inte _vi_"
Vill man ha bort en stämpel skall vi nog börja titta till hur vi kör individuellt, om massan sköter sig så framstår detta, i mina ögon, som ett enstaka rötägg.

För alla kör väl enligt hastighetsbegränsningen, med originalsystem som inte brölar, osv osv osv. Listan kan göras ganska lång.

Den som smet från olyckan hoppas jag får sitt straff, det kommer då inte ge mc-kollektivet i Sverige några smällar.

Känns inte som att "vi" är tattare som kör runt med stulna mopeder mitt i natten..

Vad en 2åring gör ute kl 2 är ju en annan sak :va
Är man 2 får man vara ute till kl 02, är man 3 får man vara ute till kl 03 och så vidare. Tonåren blir som vanligt jobbiga. Och när man fyller 25 får man bara sitta inne och titta på gamla repriser av bingolotto.

Är man 2 får man vara ute till kl 02, är man 3 får man vara ute till kl 03 och så vidare. Tonåren blir som vanligt jobbiga. Och när man fyller 25 får man bara sitta inne och titta på gamla repriser av bingolotto.

Vad fan ska jag göra då, som är 49 bast?

Till Ämnet: Föraren blev antagligen ruskigt rädd och drog, men det ger inget skäl att slippa undan. Hoppas verkligen att denne får sitt rättmätiga straff, att barnet inte får framtida men, eller agg mot tvåhjulingar. Hade jag varit pappan till barnet så vore säkerligen mina tankar på ett MYCKET mer :mad: plan, fyllda av hat och hämdbegär. Så tänker jag iallafall här och nu, hur det fungerar när det händer en sån här sak i ens eget liv kan jag bara spekulera kring.

My humble opinion.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...