Mc-förare åtalas för bakhjuleskörning

Killen var ju kreativ iallafall :hihi

killen kommer nog också åka dit för olovligkörning då han är 19 och antagligen kör en tung mc. finns inte en chans i världen att en strypt går upp på bakan.. i farter över 20km/h haha :P

haha, det är ju ett bra försök till att slippa undan:D

Skulle nog försöka mig på något liknade i brist på annat jag med.

Men om 'märkesverkstaden' talar sanning borde hans bakhjulskörning vara en omöjlighet eller hur?

"Personal på verkstaden har enligt polisen sagt att ”Detta är en omöjlighet”. Polisinspektören skriver vidare: ”Den tillfrågade skrattade åt påståendet att cykeln skulle resa sig på den 4:e växeln”."

Då innebär det ju faktiskt att killen inte ALLS körde på bakhjulet vilket gör att polisen har sett fel.

Jag hade nog hävdat samma sak om jag blev tagen på bakat faktiskt... :D

Har också åkit bakhjul i misstag, detta var med den gammla yaman, hade stått utanför skolan hela dagen i ~4c. Så den ville inte gå på tomgång, eftersom den hade rätt trögt gas handtag kunde jag lägga på lite gas och den höll ca 7k rpm utan att jag behövde hålla handen på gasen.

Det slutade ju med att jag dumpade kopplingen när jag kommit på hojjen och fällt upp stödet, utan att tänka på att det varvade lite väl, och jag raketerade mig på bakan tvärs över parkeringen och nästans in i en gammal honda crx. Lite stolt att jag klarade upp det faktiskt. :D

om hastigheten inte överskridits & ingen rusningstrafik, så hade jag erkänt, men hävdat att det inte räknats som vårdslöshet, då man haft full kontroll.

större chans att klara sig efter ett sådant uttalande, än vad killen i artikeln har :D

Hehe, stort misstag av grabben.
Har precis lärt mig att gå upp lite med min moppe *stolt*
och valet är enkelt lucia nr 4.

Låter lite som nån gammal IM bortförklaring om man blir påkommen på slangen. "öh, jag är ovan vid hojen, har lite soppa i tanken och var lite oförsiktig med gasen, därför den uuuiiillla som fan".

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti