Mc för riktigt kortväxta

Honda CBR inline 4 400cc med en sadel höjd på 755mm är nog den bästa att rekommendera. har strax över 50HK så den pinnar på bra. dock inga importörer som tar in den till sverige (eller europa verkar det som)
Går att beställa från Asien och australien dock kostar ju frakten en del.

Finns begagnade från början av 90 talet runt om i europa (dock längesen jag såg en på blocket) tyvärr så är dom nog ganska dyra.

View attachment 405236

Problemet är att dom troligtvis inte har någon certifiering för europa. Då blir privatimport en ganska krånglig historia och DYR.

Ett litet tips, stirra er inte blinda på den faktiska höjden

Sadelns utformning har väldigt stor betydelse också.
Har provat hojar som i cm varit högre än andra, men där sadelns och hojens utformning gjort att jag nått ner bättre än på lägre hojar

Mina föräldrar måste ha kört med "Doggy Style" när jag blev till, för jag lider också av lite taxben

Slår också ett slag för monstern. Har 620 och den är låg, kul och snygg. :banana och stygg :Bugar

Det här med små cyklar är inte så lätt här i norden. Många har ju olika modeller som saluförs i andra länder typ Asien där längden i genomsnitt är mycket lägre än är i norden. Men det här med att sänka med hjälp av en kortare fjäder till bakstötdämparen låter ju intressant. Får nog bara hitta en modell som passar någorlunda där man sedan får mixtra lite med hundben, fjäder och sadelstoppning för att få ner sadelhöjden lite. Framänden är inte lika problematisk utan är relativt lätt att få sänkt.

Finns det någon liten/kort person som har erfarenhet av zxr400?

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...