MC för långa

Greenlock

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
Ninja
:yoparty Funderar på få in lite tips på sport hojjar för långa typ 1.95 några tips eller gärna dom med erfarnhet!!:va

Du kommer att sitta som en kråka på alla sporthojar, tro mig (jag är längre än du). Och det ser ut som minimoto. :rolleyes:
Det går naturligtvis, och det finns de som påstår att de sitter jättebra fast de är 195+, men det anser jag är uttalanden som kommer av ren vilja. :)

Jag har torrbrutit en hel del hojar, men Hayabusa, Yamaha R1 och Aprilia RSV Mille är väl det enda moderna i sporthojsväg jag faktiskt kört en del. Av dessa hade R1 bäst körställning för en 2-metersgubbe tyckte jag (läs minst dålig).

Om komfort är ett krav så blir det mer åt sporttouring tyvärr.

Last edited:
Ren vilja eller inte, kanske har man inget att jämföra med? Jag har ju liksom inte varit 1,70 sedan i högstadiet eller något sådant.
Hur som helst har jag haft GSXR600 och nu har jag R1 och jag har aldrig noterat att de skulle vara små. Vet långt folk som undvikit (t.o.m sålt hastigt) just GSXR1000 pga sittställning och jag vet folk som bytt från CBR1000RR till ZX12R för att få finare komfort.
Själv har jag prövat alla möjliga R-hojar och aldrig tänkt på att det skulle varit någon större skillnad.
Ja just det, jag är 197cm alltså.

Förresten är det ju inte komfort man vill åt på en R-hoj så det är skit samma, lite samma typ av fråga egentligen som att fråga hur det är att fickparkera en Murcielago.

Förresten är det ju inte komfort man vill åt på en R-hoj så det är skit samma, lite samma typ av fråga egentligen som att fråga hur det är att fickparkera en Murcielago.

Så är det givetvis!

Sugen på att testa en Kawa ZZR 1400, den verkar lite mer storvuxen faktiskt...nån som provkört?

Jag är 1,90 o kör en fireblade 00a och jag tycker jag sitter helt okej på den. Det tar ju alltid en stund att vänja sig, men nu känns den bekväm även på längre turer

är 1.88 och satt klockrent på min FZR 600R - 94 .. har en R1 -00 och sitter inte inärheten av så bra .. men är väl olika från person till person ..

Blackbirden går kanske inte under begreppet "sporthoj" ......men "långhoj" och "forthoj". Höjer man styret jämt med gaffelröret och stoppar dit fotpinnar från Buell, då sitter man riktigt bra som "långe farbrorn".
Dock får man lära sig att stå på tramdynan då det svänger riktigt mycket.

Last edited:
Jag e 2m, å sitter skönt på min VFR800 -02. inga problem med långa dagsetapper på den.

*/ ?>
Back