Mc Expo i Borås 29-31 januari 2010

Neos34

Neos nerd
Gick med
16 May 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Yamaha Neos
Eftersom det inte blir någon stor mc-mässa nästa år så dyker det istället upp lite mindre alternativ runt om i landet. Ett av dessa mindre alternativ är Mc Expo på Åhaga i Borås.

mcexpo1.jpg


--:-- ---------------------------------------------------- --:--


Vi skall väl inte förvänta oss att det skall vara lika stort och intensivt som en vanlig mc-mässa, men i brist på annat så kan det vara värt ett besök ifall man nu råkar befinna sig i närheten.

--:-- ---------------------------------------------------- --:--

Tre dagars MC-fest i en av Sveriges häftigaste mässlokaler blir startskottet för
årets MC-säsong!
2010 års nyheter från alla ledande MC- och tillbehörstillverkare kommer att
presenteras av utställarna som med sin kunniga personal kan ge detaljerad
insyn i nyheterna.
En stor tillbehörsmarknad kommer att finnas på plats. Mycket av det som visas
upp kommer också att säljas rakt över disk, i många fall till förmånliga mässpriser.
Som inramning kommer några av Sveriges racingteam att visa upp sig och kända
MC-profiler kommer att dyka upp för att prata om sin sport eller kanske
passionen för just motorcykeln.
MC-klubbar och organisationer kommer att vara representerade med möjlighet att
berätta om sina olika verksamhetsområden.
Oavsett om man kör på asfalt eller i gyttja eller bara funderar på det här med MC
blir man först med att se årets nyheter och känna att våren är trots allt på väg.
För dagsaktuell information gå in på www.ahaga.se”

Öppentider:
Fredag 14.00-20.00
Lördag 10.00-18.00
Söndag 10.00-17.00

Entré
Vuxen 100:-
Barn under 8 år Gratis
Mera info:
http://www.ahaga.se/www/live/Standard.aspx?TreeID=827

Så hittar du hit:
http://www.ahaga.se/www/live/Standard.aspx?TreeID=109


Ses där, åker dock bil dit.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
I'm there på Lördag i allafall, fick ju bli de iom att dom la ner största MC mässan i Sverige på året. :yoparty
 

brie

Medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Falköping
Hoj
Brutale 910
Spara den 100-lappen och gör ngt vettigt istället, var tyvärr riktigt j**** dåligt..
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Spara den 100-lappen och gör ngt vettigt istället, var tyvärr riktigt j**** dåligt..

var det så jävla illa alltså, tänkte åka upp imorgon, ca 20 mil enkel väg, kanske läge att skita i det då?

kan du precisera lite om vad som var dåligt?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hade varit skoj att ses, kanske tar en vända ändå :tummenupp



jag å svärfar har redan bestämt att vi ska upp, vi åker upp halv nio imorgon bitti, pm:a ditt nummer, jag har inte kvar det tyvärr. pm:ar mitt nummer till dig

kommer du imorgon så får vi absolut höras av, ta en fika:)
 

brie

Medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Falköping
Hoj
Brutale 910
Kanske hade lite stora förväntningar, vad vet jag..
Men den faktiska ytan med hojar och montrar var ju inte mkt större än en random skol-gympasal...
Yamaha hade väl exempelvis inte mer än r1an och en 125a stående (plus ngra glidare säkerligen som jag inte la märke till) JAG tyckte det sög rejält :)

Men lita inte på mig, åk och kika du.. Återkom gärna i tråden med ett omdöme efter morgondagen!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jaja ska ändå däråt och hämta pryttlers så blir ett stopp där med...
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kanske hade lite stora förväntningar, vad vet jag..
Men den faktiska ytan med hojar och montrar var ju inte mkt större än en random skol-gympasal...
Yamaha hade väl exempelvis inte mer än r1an och en 125a stående (plus ngra glidare säkerligen som jag inte la märke till) JAG tyckte det sög rejält :)

Men lita inte på mig, åk och kika du.. Återkom gärna i tråden med ett omdöme efter morgondagen!



jag är iofs mest intresserad av kroppskydd etc, hade utställarna mkt av den varan, tänkte att man kanske kunde gör sig ett klipp läs: mässpris på en ny hjälm
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Vi är ett gäng från KingsHill Riders som ska dit imorgon(lördag)! Jag kommer att bära Sporthoj.com-tröja eller KingsHill Riders klubbtröja. Säg hej om ni ser mig, alltid kul att växla några ord med nytt folk :):tummenupp:yoparty
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Kanske hade lite stora förväntningar, vad vet jag..
Men den faktiska ytan med hojar och montrar var ju inte mkt större än en random skol-gympasal...
Yamaha hade väl exempelvis inte mer än r1an och en 125a stående (plus ngra glidare säkerligen som jag inte la märke till) JAG tyckte det sög rejält :)

Men lita inte på mig, åk och kika du.. Återkom gärna i tråden med ett omdöme efter morgondagen!

sög de så jävligt?
vi är 4 som ska ner imorn.. kanske blir en tidig hemkomst iaf då..
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Jag åker med dit imorgon har dock bara 12mil fram/tillbaka. Hur är det med tillbehör och sånt?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vi är ett gäng från KingsHill Riders som ska dit imorgon(lördag)! Jag kommer att bära Sporthoj.com-tröja eller KingsHill Riders klubbtröja. Säg hej om ni ser mig, alltid kul att växla några ord med nytt folk :):tummenupp:yoparty

fan limez! du skulle ju hyrt en monter där du skulle sålt dina mekskolefilmer, dom hade sålt som smör:tummenupp


räkna med ett hej från mig om jag ser dig:)
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Jag ska med upp idag. får se om det finns något att handla iaf.

Man behöver ju något att vila ögonen på nu när det e vinter:tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
sicken dynga asså, mc-mässa:confused: CROSSMÄSSA möjligtvis inte mc-mässa:mad: en ända sporthoj hade dom orkat släpa in (en R1:a).

tog knapp en timme att gå igenom allt och då gick vi jääävligt långsamt, restaurangdelen var ju fan större än utställningsytan:näsblod
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top