MC-dress.com - Vill höja ett varningens finger!

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Igår hade MC-dress någon form av försäljning i stadens folketshus. Jag och en polare gick dit för att kolla vad som fanns.

Det var inte mycket som var nått att ha, fanns en del handskar som var rätt okej. Även någon skinnjacka som var snygg, men dyr.

Kompisen hittade iallafall en textiljacka med citycamo-mönster. Priset låg på 1499:- och då fick man ett par glasögon och en nyckelring på köpet. Han prova den och den satt bra, storlken var small men ändå var jackan jävligt stor.

När vi kollade mer noggrant på jackan hittade vi en röd fläck, såg ut som blod eller ketchup. Vi kollade över jackan lite mer och såg att sömmen till fodret hade lossnat. En ca 2 dm lång öppning typ.

Vi på påpekade detta för gubben som höll i det hela. Först försökte han lura i oss att det skulle vara så... att det var ett litet fack. Då sa vi till han att det inte var så på dom andra jackorna. Som svar fick vi att det är ju lätt att sy och att fläcken går säkert bort med lite vatten.

När min kompis frågade om han inte kunde sänka priset på jackan fick han som svar att han skulle få 100 spänn i rabbat. Jovisst... vi gick därifrån.

När vi sedan stod utanför såg vi in hur gubben gick och hängde tillbaka jackan bland dom andra precis som inget hade hänt. Känns ju inte så jätte seröst. :huvet

Så håll ögona öppna och var på er vakt om ni skall handla där.
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
tack för tipset, sånna här trådar uppskattas. jag säger inte att man ska sluta handla där, men som du säger, kolla över varorna.
 

Frasse Fräs

Kan själv
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Under korvhuset
Hoj
644 Xjell-edition
Var och kika när dom var här i stan... inte mycket att ha och enorma överpriser på allt(i mina ögon). Dom satt o käka när jag kom in och inte fan sluta dom när jag kom. Ne allt kändes extremt oseriöst. Trodde det skulle vara bra priser när dom var på turne men icke.
 

andersy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki Hayabusa 2001
Ska man inte alltid kolla in vad man köper?? Jag har handlat av Mc:dress många ggr och är nöjd
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Puh, nu räddade du verkligen mitt och många andras liv, bragdmedalj nästa:näsblod
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Hmm... Storlek "S" men ändå jävligt stor? Utav någon anledning tänker jag genast 12-åriga Thailändska barn som syr ihop skit, lägger loggor bak-och-fram osv. Det röda var förmodligen blod från någon som sytt fast sitt finger, som sen blev utbytt av någon annan och denne glömde sy färdigt där den andra blev "avbruten". Dessa barn förvaras antagligen i mörka askar och plockas fram som reservdel när en blir trasig och kasseras.
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top