MC dilemma

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Sitter så här på senvintern och funderar...
Bytte till mig en Bandit 600N (med R750 motor) i höstas efter att ha varit utan MC i fem år (sista cykeln innan var en GSXR1100 -88).
Hela vintern har jag sneglat på den och längtat till våren. Nya skinnkläder inhandlades på Lelles rea i november osv.
Banditen har blivit servad och fått ett crosstyre i aluminium och den är rätt okej med Öhlinare bak och Micron kolfiberslipon. "Nytt" begagnat framdäck har den fått och drivpaket och bakdäck har inte gått många mil. Fighterlyse tänkte jag också sätta på.

MEN

Då var jag inne hos en Suzukihandlare och fick syn på en GSX 1400.
Habegäret infann sig genast... har aldrig köpt en ny cykel i hela mitt liv och en GSX 1400 var ju inte SÅ dyr. Sen så gissar jag att den har garantier osv (vet inte hur mycket eller hur länge då jag inte snackade med någon säljare).

Till saken hör att jag är far till två tjejer och fler kommer (kanske tvillingar denna gång med?). Så jag vet inte ens om jag kommer att ha tid att köra med Banditen...

Vad skall man göra... köpa eller inte?

Välj den hoj som ger dig minst dåligt samvete när den samlar damm i garaget och var glad ifall du kan damma av den då och då.

/Peter
(pappa till 2 tjejer som börjar bli ganska stora nu, tiden går fort)

Då är frågan vad som ger en minst dåligt samvete?
En ombyggd Bandit behöver antagligen mer omvårdnad (dvs icke körtid) än en ny GSX samtidigt som en GSX belastar ekonomin mer än en gammal Bandit.
Sen så är detta "sista" sommaren med "bara" två kottar. Och allteftersom kottar blir större kostar de mera flis. Alltså tror jag inte att jag kommer att ha ekonomiskt utrymme för en NY cykel om tex 5 år.

Varför skulle jag in på den där motorcykelaffären överhuvudtaget??? :6surkart

Låter som om du inom en snar framtid har en del annat att tänka på och lägga pengar på än en hoj...låter ju äckligt förnuftigt på det här forumet men jag lovar att det kommer fler modeller efter GSX1400 som du kommer att bli sugen på.

/marcus, pappa till två tjejkottar (som ännu inte kostar så mkt flis) och två hojar

Last edited:
Eftersom jag är så vansinnigt förnuftig så har jag ringt och reserverat GSX:en idag.
Om jag inte köper nu kommer jag aldrig att köpa... så va faen... man kan ju inte sluta leva för att man har kidz?

Barn är ju bara en extra bonus man får ha några år tills de flyttar hemifrån.

Så då skall Banditen bort... har bestämt mig för att sälja äckligt billigt och därmed snabbt. 2 intressenter redan utan att ha annonserat ens man får hoppas att de är seriösa bara.

He he he... har inte ens provkört en GSX! :banana

He he he... har inte ens provkört en GSX! :banana[/QUOTE]

Jag vet hur du känner dig,gjorde samma sak förra året det blev
en B12S.
Fast jag har ju inga kidz,jobbar på det :D

Grattis till nya barnet o kanske nya hojen.

Hepp... så var Banditen såld.
Tomt i garaget.
Ibland går det undan! :)

Ibland tar livet helt andra vägar än man tänkt sig.
Banditen är såld och ingen GSX blir det.
Var på rutinultraljud med min fru och då vi fick tvillingar sist så är det ju rätt otroligt att det blir två igen. Och se det var inte två bebbar i magen... det var tre!
Så nu måste huset byggas ut osv osv... motorcykelplanerna får vänta. Valet var lätt.

Maggy skrev:
Var på rutinultraljud med min fru och då vi fick tvillingar sist så är det ju rätt otroligt att det blir två igen. Och se det var inte två bebbar i magen... det var tre!
Så nu måste huset byggas ut osv osv... motorcykelplanerna får vänta. Valet var lätt.

Grattis!!

Du kan din sak :)

Maggy skrev:

:hihi Grattis!!!!
Köp en XJ750 -82 för 10.000 som kostar 1000 kr/år att försäkra så slipper samvetet gnaga när du bara hinner åka 30 mil/år. Men du får ju iaf åka.

Själv så körde jag 150 mil 2003 till en försäkringskostnad av 10.000 :kocko

Maggy skrev:
Då förstår jag att det finns annat o tänka på än mc. Får bli nån tuff minibuss nu istället då om du ska få plats me alla.

Maggy skrev:

Ett bra val iallafall. Och ett väldigt stort grattis :tummenupp :)

GRATTIS :banana

Så jäkla kul med ungar så det finns inte, har själv 3 ungar , varav en liten "kotte".
Valet är lätt som du sa, desto roligare blir det med hojåkningen när du sen får chansen att köpa en när kottarna växt upp en smula.

återigen, grattis, du må bli en stålman efter att ha handlat på den lokala ica affärn med 5 småttingar.

// Micke

Det låter ju helt sjukt, men grattis i alla fall. Hur mycket räknar man med att ett barn kostar från 0-18 år? För några år sen var det en miljon. I ditt fall gånger först 2 och nu 3=5 miljoner=ingen hoj på ett tag skulle jag tro.

Grattis till kidsen!!!

Tackar allra ödmjukast för all support... nu får man bara hoppas att allt går bra hela vägen.
Kommer väl inte att vara så aktiv på detta forum längre.
Tack igen!

Hej å hå... så tog det inte 5 år innan det blev hoj igen... inte ens ett halvår faktiskt...

En GSX 1400 -05 står nu i garaget.

:D :banana

Maggy skrev:
Hej å hå... så tog det inte 5 år innan det blev hoj igen... inte ens ett halvår faktiskt...

En GSX 1400 -05 står nu i garaget.

:D :banana
grattis.. antar att barnkammarn också är full.. vad vart det för sorter på ungarna?

Back