MC-dagarna 27-30 juli

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Kazim73 skrev:
2335636 Jaha....håller på att packa väskorna, blir avfärd om nån timma....

Ska bli skönt att bara koppla av.... Synd bara att man int har nån SH- tröja...


En nice hojhelg till alla! :fyllisar (men inte i samband med körning!!!)


det är stabilt mycket hojar i stan vill jag lova och det är nog nästan fullt på campingen snart tror jag så kör snabbt :banana

hjälpte ett par som var på väg till mc-dagarna igår efter det att de fått sopatorsk och de blev överlyckliga när hojen väl startade igen så de kunde brumma iväg lagom till lundell startat :tummenupp
 

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-6R-95
herge skrev:
2335662 det är stabilt mycket hojar i stan vill jag lova och det är nog nästan fullt på campingen snart tror jag så kör snabbt :banana

hjälpte ett par som var på väg till mc-dagarna igår efter det att de fått sopatorsk och de blev överlyckliga när hojen väl startade igen så de kunde brumma iväg lagom till lundell startat :tummenupp


Bra jobbat! med hjälpen med soppa åt dem...


Och mest troligt så har jag en "reserverad" tältplats :tummenupp Hörde jag idag på dagen... Så det borde ordna sig med tältyta.... Tror det är plats 61. ... enligt camp kartan.... :yoparty
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Precus hemkommen från Västervik, och jag måste säga att det är en förbannat bra träff!
Hörde ingen slutsiffra men eftersom de var tvugna att öppna upp ytterligare ett fält så skall det ju vara mer än förra året (7000 tror jag det var).
Vissa saker på träffen är ju dock fruktansvärt underdimensionerade...

När vi kom dit på Onsdagen så var det inga problem med mat och toa osv, men på Lördagen så fick man stå i kö i fan en halvtimme innan man kunde få frukost.Detsamma gälde om man skulle fylla på vatten osv.
Men det är ju inte konstigt att det blir kö när man bara har en bemanningsstyrka liknande en korvkiosk som skall servera över 7000 pers. med mat :näsblod

Förövrigt va det en riktigt bra träff, och jag träffade en hel del sporthojare bla Hojbrud, ErikMetal, A-Star och Exup.

Nu är det väl bara att hoppas på att svenska polisen inte väljer att göra en punktmarkering av träffen liknande den på chapparall.... H-A hade för fösta gången ett stort område inne på campingen och vi vet ju alla som varit på chapparall vad det fick för konsekvenser. Synd på en sån trevlig träff om det skulle bli så. :(
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Oxå jag har precis kommit hem från träffen och jag håller med. Det var en bättre träff än jag hade förväntat mig faktiskt, dock hade dom nog underskatta antalet åkare rätt rejält om man ser till antalet bajamajor och utfodringsställen, det var ju konstant kö överallt. Jag noterade även att H-A var där och låt oss verkligen hoppas att det inte påverkar träffen i liknande riktning som High Chaparall.
Konserterna var ju inte heller nå't vidare med undantag av Rydell&Quick som verkligen knäckte :yoparty Resten var bara en massa knätofs!
Annars så hade väl träffen det mesta man kan önska sig i form av varvstopps-gasningar och avgasknallar, ett fåtal gräs-burnisar och någon asfalts-lakrits från 01.00 till 05.00
Jag brukar va på Lelle-träffen och det ligger ju nära till hands att jämföra med den och det är klart att rent sporthojsmässigt så är ju den i en klass för sig, men det var kul att träffa några sporthojare som likt mig vågade bära sin tröja bland alla helg-knuttar:D med skinnväst. Ett glatt hej till Erik Metal, A-star, Lone Wolf och en till som jag har glömt namnet på F:LÅT:(
Och ni som inte har nå'n tröja får se till att skaffa en så man känner igen er! :yoparty
 

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-6R-95
[PlastRaket] skrev:
2338645 Jag noterade även att H-A var där och låt oss verkligen hoppas att det inte påverkar träffen i liknande riktning som High Chaparall.

Tyvärr så lär dem försöka ta över, hörde att dem hade hotat ett annat gäng vilka sorgligt nog åkte hem under lördagen... (pga hot kanske) :huvet

Min första gång på campen, och eventuellt sista, om HA ska börja leka där...
Isåfall borde ALLA bojkotta nästa år, så får dem ha hela området för sig själva...
Kan kanske återkomma med mer info om händelsen..

Hemkommen jag med nu... Håller väl med....Lite underdimensionerat när det gäller servicen, frulle/mat, och övrigt sådant. Men ändå en bra helg.

Soligt, nåja, en skvätt regn får man ju tåla... :tungan Och rätt lugnt överlag... Där det borde vara lugnt...


Två veckor till långtur!!!!!
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Jag kom till Västervik på Fredagen för att ställa ut min gamla BMW.
Jag måste nog ge arrangören en påse skit för att man som utställare
var tvungen att betala inträde varje dag för att kunna komma in och se till hojen då och då. Jag övernattade inte på campingen.
Sedan betala 400 för att få närvara på prisutdelningen var liksom droppen.
Första och sista gången för mig:mad:
Hörde också ryktet att HA vill ta över, ytteligare en anledning att inte
åka dit fler gånger.
 

Lone Wolf

Nu är man igång igen....
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Hedesunda - Gävle
Hoj
KTM 525 EXC
Tyckte det var sketaskoj

Jag var där från torsdag till söndag och tyckte det mesta funka bra.
Gick åt helsike för mycket pengar men men.
Träffade några Sporthoj.com-are dock alldeles för få.
Det var en bättre träff än vad jag förväntat mig så ni som ska dit nästa år, VI SES.

:öl :jisses
 

nikita

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha xs
Klart man ska dit nästa år lite större tält bara.. :) Hade en kalas kul helg.. mycke trevligt folk.. Det var iaf 8 000 hojåkare.. så man hade "några" att prata me... Jag va där torsdag till söndag.. regnet hälsade bara på i en timme.. Vi ses där nästa år.. om inte på kommande hoj träffar.. 2 lvar detta år iaf... ha de kalas kul...
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Tack för en trevlig helg..
träffade mycket trevligt sporthojsfolk bland annat Mattiaz, ErikMetal, A-Star och Exup med flickvänen Bea.
Tyckte ändå att det va lite lite Sporthojar där i år.. men men alla kör ju på två hjul och har samma intressen..

hoppas man träffar fler nästa år..
kram på er..
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Har varit där varje år men i år var allt kanon. Motospeed hittade 153hk och 125nm/vrid + att man fick första pris i min klass på utställningen (Suzuki GSX1327 E -82) + allt trevligt folk som man träffade.
 

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
HALLAND/Hyltebruk
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Enormt roligt,träffade trevliga sporthojare där (Mattiaz Hojbrud Suzuki mflera...)

394911_76_full.jpg
 

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Småland
Hoj
Nada...just nu.
Oj va kul jag hade träffade hojbruden och lone Wolf...och några till som jag inte vet eller sanningen ska fram inte kom ihåg när man hade smakat lite i flaskan.Nästa år är redan bokad.....:tummenupp *kram* på er alla som jag träffade på mc-dagarna//nilla

PS:När man va yngre kunde man festa i 7 dagar o återhämta sig på en dag, nu är det tvärt om...shit va jobbigt DS::galen
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top