MC däck

Pirelli Diablo är ett bra gatdäck som funkar att åka lite på bana med också.
Jag körde dem på min Suzuki GSX-R750 och de höll bra trots bankörning.

VaRvStopPEt skrev:
Såg en annons på blocket, en som sålde däck.
Vad är pirelli diablo för några??
Dom som bara heter diablo.
Är det nåt att ha fram på cbr:en??
Hyffsat pris tror jag iallafall. 1250:- tror jag det va.
Tänk på att du antagligen har 16" framfälg på Hondan (standard på 919). De flesta andra sporthojar har 17" framfälg.

/Emil

begge skrev:
Tänk på att du antagligen har 16" framfälg på Hondan (standard på 919). De flesta andra sporthojar har 17" framfälg.

/Emil

Jo då är väl medveten om det. I annonsen jag syftade på så fanns det flera däck diablo corsa och super corsa också. Men det va bara i biablo min dimension fanns angiven.

Är det vettigt vinterpris eller ligger dom där omkring till våren också?? Bak kostade ett diablo 1400:-

sandstream skrev:
Pirelli Diablo är ett bra gatdäck som funkar att åka lite på bana med också.
Jag körde dem på min Suzuki GSX-R750 och de höll bra trots bankörning.

Hur är hållbarheten? Normal gatkörning, 3-400 mil som vanligt eller? Fram resp bak

Last edited:
VaRvStopPEt skrev:
Är det vettigt vinterpris eller ligger dom där omkring till våren också?? Bak kostade ett diablo 1400:-

Hur är hållbarheten? Normal gatkörning, 3-400 mil som vanligt eller? Fram resp bak
Låter som vettiga priser. Troligen är de redan sålda till våren....

Själv har jag haft Diablo som klarat mer än 800 mil men även nu senast kört slut på ett bakdäck på lite mer än 500...(mer än bara 1 bankörning där iofs...:rolleyes: )

Jag tycker de funkat rätt OK och jag har provat på ett par olika hojar, samtidigt tycker min sambo att de inte alls är bra. Så det beror nog mer på föraren och om de passar till hojen än på däcken, dåliga är de inte.

Last edited:
Tackar för svaren..
Nu är det 1st framdäck beställt så det är väl bara till vänta ut våren :mad: så man kan utvärdera

Jag har Diablo på 10:an och är nöjd med både grepp och livslängd för mina behov. Enda negativa är att de styr lite trögare än mina tidigare Dunlop vilket gör att jag inte rekommenderar dem till min hoj i alla fall. Men det är lite beroende på hoj och vilket känsla man är ute efter. Jag tror du blir nöjd, helt klart ett av de bästa däcken till sporthojar. :tummenupp

Men vad är skillnaden på Diablo, diablo corsa då?? Blandning och hårdhet?
Antar att super corsa är mer ett renodlat racedäck.

Jåke skrev:
Låter som vettiga priser. Troligen är de redan sålda till våren....

Själv har jag haft Diablo som klarat mer än 800 mil men även nu senast kört slut på ett bakdäck på lite mer än 500...(mer än bara 1 bankörning där iofs...:rolleyes: )

Jåke! Har du kvar nåt bakdäck?

Vad ska man tänka på när man ska inhandla däck? Alltså spelar det nån roll på gata om man kör med ett mjukare fram och hårdare bak eller tvärt om?
För i så fall är det ju lite att hålla reda på om man tänker köpa på sig lite beg däck.

Last edited:
VaRvStopPEt skrev:
Men vad är skillnaden på Diablo, diablo corsa då?? Blandning och hårdhet?
Antar att super corsa är mer ett renodlat racedäck.
Hos Pirelli kan du läsa mer om deras däck, men lite kort skiljer sig Corsa genom att det är mer gjort för bana och vackert väder än vanliga Diablo.

SC är mycket riktigt ett bandäck. Självklart går det att köra med på väg, men för normalt bruk är det pengar i sjön.

Har just ett SuperCorsa liggande, visserligen begagnat men funkar som billigt slit-och-släng däck om du inte har mer avancerade krav. 180/55-17 är dimensionen.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN