MC-butik i NY

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Jag tänkte dra över till New York om ett par veckor och handla lite. Bland annat tänkte jag köpa lite ny utrustning som hjälm och ställ.

Nu till frågan, är det nån här som varit där eller annars vet var det finns bra affärer att köpa detta på? Det ska gärna vara välsorterat och billigt (DOH) :tuttar

Hade tänkt köpa en Arai hjälm och Alpinestars jacka och byxor.

IO skrev:
Jag tänkte dra över till New York om ett par veckor och handla lite. Bland annat tänkte jag köpa lite ny utrustning som hjälm och ställ.

Nu till frågan, är det nån här som varit där eller annars vet var det finns bra affärer att köpa detta på?

Inte för att göra dig nedslagen, men jag bodde i landet ett år och det verkar som om de inte har riktigt samma inställning till skyddskläder som vi faktiskt har. vi frågade en hel del och ofta så har de inte det som man är ute efter utan mer tillbehör a la skinnbyxor mm. det är iallafall min uppfattning. eftersom de undrar om man tävlingskör när man frågar efter ett riktigt ställ.

IO skrev:

Nu till frågan, är det nån här som varit där eller annars vet var det finns bra affärer att köpa detta på? Det ska gärna vara välsorterat och billigt (DOH) :tuttar

det finns väl rätt många forum för bikers i usa. fråga på några av dem vet jag :)

Köp Joe Rocket istället när du ändå är där.
Joe Rocket finns visst bara i USA och Canada, mycket snygga :tummenupp

IO skrev:

Vart i NY ska du vara? På Manhattan är det nog rätt dåligt mc affärer men jag kan tänka mig att det finns en del ute vid NJ och NewArk

Micke skrev:
Köp Joe Rocket istället när du ändå är där.
Joe Rocket finns visst bara i USA och Canada, mycket snygga :tummenupp

Har inte hört talas om Joe Rocket, ska kolla upp det :tummenupp

Kingpin skrev:
Vart i NY ska du vara? På Manhattan är det nog rätt dåligt mc affärer men jag kan tänka mig att det finns en del ute vid NJ och NewArk

Hade tänkt vara i stan men räknar med att dra utanför för att hitta en vettig butik. Det är ju bra om man vet innan vad som finns där. Jag hittade denna butik som verkar sälja Alpinestars http://www.newyorkmc.com/

Ska försöka hitta en affär som har Arai hjälmar också.

EDIT: New York MC har visst Joe Rocket också

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back