MC-bur??

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Någon som vet hur man skaffar en mcbur? Eller delar som man kan sätta ihop själv.

Har ett gemensamt garage med ett hundratal bilar och några motorcyklar. P.g.a. bristande säkerhet i garaget vill vi ha våra motorcyklar i bur, då någon verkar tycka om att pilla på dem :mad: . Men ingen av oss vet hur man hittar väggar etc.

Så min fråga är: vet någon var man kan få tag på en bur?
- kostnad
- svårt att pyssla ihop

etc.

Tacksam för svar!
Vill att min lille ska stå säkert i garaget för någon har redan varit där och försökt ta den med sig :(

Last edited:
www.cesium.se

Gissar dock på att den är ganska dyr.

Skall du ha väggar så skulle jag snegla på budget alternativet armeringsnät

Finns upp tom 18mm tjocklek på stängerna och säljs i stora bitar,ok det är inget härdat stål osv med det tar väl ändå en stund att vinkelslipa sig igenom.

No1 skrev:
Detta sk mc garage är menat för just det du söker info om och kommer att finnas hos dom största garagen runt om i Sverige inom kort... :tummenupp

Garaget har igen insyn lika med mycket bra lås vilket kommer att göra det till försäkringsbolagens & mc ägarnas bästa vän... :banana

Patrik,
SWT Racing...

Och hur hittar man dessa delar sedan då? Är trött så hängde inte med riktigt...

Vart köper man dem sedan och vad ligger priset på?
Finns det bilder på dem?

Det är en i garaget som byggde en "bur"/rum/inhängnad till sina motorcyklar för många år sedan. Dessvärre kommer han ej ihåg hur han gjorde. Men det är det vi är ute efter, med stål (eller vad man nu har för material) väggar och så. Vi har bara en garageplats att dela på tyvärr..

The_FacultyGirl skrev:
Det är en i garaget som byggde en "bur"/rum/inhängnad till sina motorcyklar för många år sedan. Dessvärre kommer han ej ihåg hur han gjorde. Men det är det vi är ute efter, med stål (eller vad man nu har för material) väggar och så. Vi har bara en garageplats att dela på tyvärr..
kassaskåp a'la bank-modell :hihi bara att gå till närmaste bank och fråga vart dom köpte sitt...

The_FacultyGirl skrev:
Det är en i garaget som byggde en "bur"/rum/inhängnad till sina motorcyklar för många år sedan. Dessvärre kommer han ej ihåg hur han gjorde.

:hihi

låter i mina öron som att han inte orkar bygga ett till...

The_FacultyGirl skrev:
Upp!

Ska mäta garageplatsen imorgon!

Upp?

antingen köper du en bur av No1 eller bygger ett litet rum själv om du får:

The_FacultyGirl skrev:
- svårt att pyssla ihop
- kostnad

1. nej, jättelätt
2. ett lagom stort rum borde hamna någonstans runt 5000 för alla reglar, spånskivor, plåt och allt annat du behöver.

Vilket sammanträffande. Jag har skaffat prylar så jag ska kunna låsa in hojen lite bättre. Min plan är en lite större bur - så jag även får plats med lite verktyg.

Långa farbron skrev:
www.cesium.se

Gissar dock på att den är ganska dyr.

Skall du ha väggar så skulle jag snegla på budget alternativet armeringsnät

Finns upp tom 18mm tjocklek på stängerna och säljs i stora bitar,ok det är inget härdat stål osv med det tar väl ändå en stund att vinkelslipa sig igenom.
Det såg ut som en jättepraktisk bur att bara lassa på en skåpbil och köra iväg med för att sedan såga isär i lugn och ro... (obs. lite ironi. Förlåt, jag ska gå och lägga mig...)

Jag är intresserad av en MC-bur, så jag lyfter denna tråd, var hittar man sådana och vad brukar de kosta?

Jag har mailat Cesium. Hände det något med Fürstenhoffs planer på att sälja en dylik?

köp lite armeringsnät och böj till. Borde funka med lite svets och muskelkraft ;) Armeringsjärn är halvstabilt. Allting hänger lite på hur duktig man är med att banka och böja plåt/stål...

gluffis skrev:
2356610 köp lite armeringsnät och böj till. Borde funka med lite svets och muskelkraft ;) Armeringsjärn är halvstabilt. Allting hänger lite på hur duktig man är med att banka och böja plåt/stål...
Jag är väl normalduktig på att banka och böja saker för att vara en 08:a ( ;) ) men helst skulle jag vilja ha en färdig bur att bara ställa in på min parkeringsplats. Eftersom det är en hyrd plats i ett garage så vill jag inte uppröra ägaren med att börja tillverka något stort spektakel i armeringsjärn på plats, sånt kan vara lite känsligt.

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back