MC blinkers..

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Jag anar inte hur många gånger man blir lite lätt irriterad på att mc-cyklister har för vana att glömma blinkersen efter en korsning, så man tror dom ska svänga av när som helst! Som bilist är det lite osäkert att inte veta om mc'n framför ska svänga eller ej. Jag själv glömde i princip aldrig blinkersen..men det är ju jag det!

Är det inte dags att ha något system som på bilar..antar att BMW hojarna har något liknande..men det är ett ganska allvarligt problem! Varför tar inga fabriker tag i detta, så enkla problem? :va

Ja, jag vaknade på fel sida...och det är dagen efter måndagen! :huvet

hulkenstrong skrev:
Då kan dem fixa så bilisterna BÖRJAR blinka då...

Dra inte alla över en kam..

Förövrigt är det väl bra om MC-förarna som så troget blinkar (för att inte bli påkörda bakifrån) slutar blinka oxå? Jag vet själv att det är väldigt lätt att glömma när man försöker göra en shyst åkning på bakbananen efter korsningen :fyllisar.

Alla kanske inte blinkar nej, Men det vore ett steg i rätt riktning tycker jag

tycon1 skrev:
Dra inte alla över en kam..

Förövrigt är det väl bra om MC-förarna som så troget blinkar (för att inte bli påkörda bakifrån) slutar blinka oxå? Jag vet själv att det är väldigt lätt att glömma när man försöker göra en shyst åkning på bakbananen efter korsningen :fyllisar.

Alla kanske inte blinkar nej, Men det vore ett steg i rätt riktning tycker jag

Dra inte alla mc åkare över samma kamm heller. Jag har glömt stänga av blinkersen en gång på 6 år.

Läste i Kommer inte ihåg om det va "allt om mc" eller "bike" men det finns ju automatisk blinkersavstängning på en del nya hojar nu.

#78# skrev:
Läste i Kommer inte ihåg om det va "allt om mc" eller "bike" men det finns ju automatisk blinkersavstängning på en del nya hojar nu.

Tror BMW har det, även en del italienska hojar. Kanske har fått helt fel för mig, men jag vill minnas att MV Agusta av alla märken har det.

Återfinns säkert bland japanska touringlok också.

Detta vore inget problem om motorcyklister kanske kollade sinhastighetsmätare då och då.. Det är ju sällan så att det INTE finns en liten fin grön lampa i instrumenteringen som blinkar när man har blinkers påslagen..

I gruppen av hojar jag brukar åka med så tutar vi till om någon glömt blinkersen, brukar göra susen.. Jag brukar göra samma när jag sitter i bilen och ser att hoj glömt blinkersen på. Det är ju liksom inbyggt att om man hör en tutning så tar man en koll runt o kollar hastigheten = upptäcker blinkersen.

Tro det eller ej men på min RD 350 fanns det blinkersavstängare, som stängde av efter ett visst antal pulser som kom från hastighets- och trippmätaren tror jag. Otroligt avancerat jämfört med resten av elsystemet på den maskinen. :)

amullo skrev:
Detta vore inget problem om motorcyklister kanske kollade sinhastighetsmätare då och då.. Det är ju sällan så att det INTE finns en liten fin grön lampa i instrumenteringen som blinkar när man har blinkers påslagen..

I gruppen av hojar jag brukar åka med så tutar vi till om någon glömt blinkersen, brukar göra susen.. Jag brukar göra samma när jag sitter i bilen och ser att hoj glömt blinkersen på. Det är ju liksom inbyggt att om man hör en tutning så tar man en koll runt o kollar hastigheten = upptäcker blinkersen.
Eller också är man lite för lång så att den gröna lampan som sitter bredvid/ovanför hastighetsmätaren skyms av kåpglaset så att man helt enkelt inte ser att blinkersen är på...
Har hänt mig ett par gånger men inte allt för ofta.. :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park