Mc-biten tjej som vill ta mc-kort

Jag körde iaf som en drulle i början, for av vägen 3 gånger första sommaren, hade inte velat göra det med 100k.

Kul att du fick valuta för pengarna du betalade till körskolan. :tummenupp

Allt nytt går sönder direkt!:mattias

vad är du för en person att gnälla över att hon inte vill lägga allt på körskola, när man faktiskt kan lära sig bra mkt bara genom en snäll person som kör med som handledare? Tycker du är "snubben tvärtemot" Lägg allt på att skola, minst på hoj. Köp gammalt som går och går, ALDRIG nytt som bara går sönder var 10e mil...

:confused:

Min poäng var att jag tycker man ska skaffa sig körkort eller handledare innan man skaffar hoj.

Kul att du fick valuta för pengarna du betalade till körskolan. :tummenupp
Hahaha. Att jag var ung och dum kan jag inte skylla skolan för.
Enligt trafikprövaren hade han inte sett en bättre 16åring och när jag tog A-beg så sa han bara "det syns att du har kört hoj innan..." :tummenupp

Om nu folket är intresserade av vad jag la på mitt körkort så ska ni få den infon, men det är inget jag är stolt över precis.

A1: 17k
A-beg: 8k

A1 tog jag -08 och A-beg -09, antar att priserna har stigit, men jag kunde nada när jag börja, vilket speglar av sig på A1...

Last edited:
Du har alltså råd att köpa hoj för 100k, men har inte lust att lägga 20k för att få köra den? Smart.

Inte för att generalisera, men en hoj för 100k - utrustning är kanske inte den mest ultimata första hoj.
Jag körde iaf som en drulle i början, for av vägen 3 gånger första sommaren, hade inte velat göra det med 100k.

Alla prioriterar olika! Punkt! ;)

Jag köpte min först R6a på fredagen, körde upp på måndagen efter. Är jag oxå snål då? Eller korkad för att jag valde min drömhoj som första hoj? Smaken är som baken, delad, som tur är! ;)

Och ifall man inte har råd med massa lektioner??? Får man inte köra hoj ifall man inte är rik? Vrf ska folk se ner på andra som inte har lika mkt pengar men som älskar köra hoj?
Vrf delbetala ett hus och bil ifall du inte har råd att betala kontant? ( menar inte att man inte ska delbetala).

Last edited:
Alla prioriterar olika! Punkt! ;)

Jag köpte min först R6a på fredagen, körde upp på måndagen efter. Är jag oxå snål då? Eller korkad för att jag valde min drömhoj som första hoj? Smaken är som baken, delad, som tur är! ;)
Ingen tycks haja... har man kommit så långt att man kör upp 3 dagar senare så är det väl inget problem. Men kör man hoj lika bra som rymdraket är det en annan sak.

Min poäng var att jag tycker man ska skaffa sig körkort eller handledare innan man skaffar hoj.

Hur stort ska jag behöva skriva? :huvet

Det spelar väl ingen roll om man börjar med att ta den stora utgiften direkt. När man väl har hojjen så är det så mycket lättare med handledare sen. Lute sunt tänkt. Vem vill vara handledare åt någon som inte har något att köra på?

Tagga ner lite, du skrev din åsikt och då får du acceptera att folk skriver sin. Ingen tycker mindre bra om dig för det. :)
Finns många som köper hoj innan de tagit sitt kort av flera anledningar, tex får tag på en till en riktigt bra pris. Handledare är ju inte så svårt att få tag på, fixar sig alltid. Väljer folk att köpa sin hoj innan de börjat på körskola eller fixat handledare är det ju deras problem/utgifter. Sen är det väldigt bra att ha en egen hoj samtidigt som man kör på körskola eftersom man då kan träna mer. Man måste ju börja någonstans, för många är det första steget att köpa en hoj. För andra är det att skriva in sig på en körskola. :tummenupp

A1: 17k
A-beg: 8k

A1 tog jag -08 och A-beg -09, antar att priserna har stigit, men jag kunde nada när jag börja, vilket speglar av sig på A1...

17år och kan lägga 17k på körlektioner? pappa betalar? tycker du ska låta folk använda sina egna pengar hur de vill. Att du skaffa körkort innan du köpte hoj skiter vi i

Vad är problemet? :va
Jag köpte första hojen på hösten och andra på vintern innan jag skulle ta kortet. Handledare fixade jag när det blev barmark. Det är ju självklart att man vill ut och köra så mycket som möjligt så fort man någonsin kan.

17år och kan lägga 17k på körlektioner? pappa betalar? tycker du ska låta folk använda sina egna pengar hur de vill. Att du skaffa körkort innan du köpte hoj skiter vi i
Fel igen! Jag söp inte bort mitt studiebidrag.

Allt jag gör är att framföra min åsikt, sen får ni ju givetvis göra som ni vill.

Last edited:

fast nu vet du inte ens om Ts redan har en handledare men kanske vill ha en till? :7peta
eller om det blev som för mig: skaffat handledare --> köpa hoj --> handledaren blev av med kortet

Man kan även skaffa en hoj innan kortet så man har tid polera/modda/renovera tills man skaffat kortet

Allt jag gör är att framföra min åsikt

Nej, du tjatar hål i huvudet på alla som inte håller med dig.
Personligen lägger jag hellre 20 papp extra på en hoj än på körlektioner.

Dessutom fattar jag inte ditt grundresonemang: skulle man ha mer pengar att köpa körlektioner för bara för att man har en dyrare hoj?

Typiskt snorungar. Tror att ingen förstår deras åsikt bara för att man inte håller med.

Jag ska:

1: Byta kön
2: flytta till stockholm.

Jag har sökt handledare i nästan 3 veckor och ingen nappar :P

Jag kan köra med dig men då får du på något sätt pallra dig hit.
(Köper du min hoj får du garageplats utan extra kostnad :crash )

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!