MC- batteriladdare!?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Ngn som vet var man kan köpa en batteriladdare till MC? Billigt? Här i Gbg.
Eller en laddare sådan där "intelligent" laddare så man kan använde den till bilen oxå!!
:confused: :confused:

Ps. Honda tar nästan 700:- så helst billigare

Rasorblade skrev:
Eller en laddare sådan där "intelligent" laddare så man kan använde den till bilen oxå!!

Jag har bara sett dyrare modeller om du skall ha en "intelligent", annars kan man få dom för nån hundring eller nåt, men då måste man koppla ur dom själv osv..
Säg till om du hittar nåt!

Hultan skrev:
Jag har bara sett dyrare modeller om du skall ha en "intelligent", annars kan man få dom för nån hundring eller nåt, men då måste man koppla ur dom själv osv..
Säg till om du hittar nåt!

Hittade denna på JULA 689:-
Tror det är samma som de hade på Honda...

Bifogat

• 608000_b.jpg
    608000_b.jpg
    3.5 KB · Visningar: 1,638
JONQAS skrev:
Varför skall du köpa en när du kan be nån som har en laddare ladda det åt dig?! :va

Billigare så... :)

Jo sant! Men tänkte kanske att det vore användbart att ha en själv!
Men har du en eller vet ngn som har?!

Rasorblade skrev:

Va ju uppe en tråd för inte alls längesen om samma sak om jag inte minns fel... Om jag inte minns fel så var Mark å Crilla (eller Chrilla) inblandade, å har för mig att nån av dom hade en eller nåt... :va

Jag köpte en på Biltema för c:a 350 spänn. Helautomatisk, felkopplingskydd etc etc Nackdelen är väl att den är ganska stor. Har funkat klockrent men nu har jag slarvat bort den eller lånat ut den till nån men glömt vem :huvet

Rasorblade skrev:

Jo, precis som Jonas med Q skriver så har jag en intelligent laddare.

Du får gärna ladda hos mig, bor i Kallebäck och är hemma lite då och då... :)

Rasorblade skrev:
Hittade denna på JULA 689:-
Tror det är samma som de hade på Honda...

Den har jag! :) skitbra!
Följer med en liten kabelsnutt med en kontakt på som man kan ha på batteriet för jämnan. Så är det bara att plugga in hela hojen när man parkerar i garaget. Slippa tramsa med att plocka ur batteriet hela tiden... plugg i/plugg ur, alltid startklar! :tummenupp
(eftersom min startmotor e så jeffla tung underhållsladdar jag ganska ofta)

Men behöver du ladda nån gång ibland sådär får du gärna komma och ladda hos mig!:) Jag bor i guldheden...

Rasorblade skrev:
Jag kör med en intelligent laddare för MC-batterier från Biltema: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=92175

Den kostar 260 kr och funkar hur bra som helst. Går att ha inkopplad hela vintern om man vill det. Mitt batteri var nästan helt urladdat men var inga problem att ladda upp.

Rasorblade skrev:

Sluta nu, va kostade hojen????????????? Samma sak som att säga: Bilen kostade så mycket så jag har inte råd med däck..........................................................

Tudor_66 skrev:
Sluta nu, va kostade hojen????????????? Samma sak som att säga: Bilen kostade så mycket så jag har inte råd med däck..........................................................

:confused: :confused: :confused:
Hmmm fattar inte ditt inlägg???
Så man kan inte få fråga om det finns billigare än Honda eller ... :7peta

Back