WEST
Gudomlig sporthojare
Någon som hade bråttom till rean på bolaget?
Någon kan ha skadat sig illa också,,,,,

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Någon som hade bråttom till rean på bolaget?
Instämmer.Jag saknar motortrafiklederna med ordentliga vägrenar.
2-1vägar med mitträcke är en fattiglösning.
Hänga plåt på vajer är nog tilbaka på ruta 1 med vanliga räcken.
Finns det någon statistik eller riktig undersökning på att vajern i sig är så farlig?
Ibland kan vajer rädda liv på mcförare då man blir avslängd och inte klämd.
Instämmer.
Alla fina breda motortrafikleder med vägrener liknande landningsbanor.
Trafiken flöt så jäkla fint på dessa vägar. (iallafall när det var erfarna pendlare) Saknar dem faktiskt.
Nu är det ryckiga trånga värdelösa 2+1 vajerräckesvägar där istället.
Fast att det känns farligt att köra nära ett räcke är ju bara psykologiskt. Räcket står jävligt still, det känns mycket obehagligare att köra nära mötande bilar som framförs av stressade och förvirrade människor.Dels för att vajern är så nära men också för att det ofta blir dragracing på 2-fältsdelen, när hela bilkön ska förbi en ev långtradare!
Är det bara jag som ser problemet här? Att lita på att folk ska tänka efter själva är väl som att oroa sig för att fiskar ska drunknaMan lämnade utrymme för trafikanten att själv tänka ut hur han/hon bäst skulle disponera utrymmet.
Hur tänkte du nu? Ruta 1 är ju de gamla räckena med vågbockad plåt som var meningen att stoppa fordon och som jag sa så är inte det tanken nu. Så jag ser detta snarare som ruta 3 än 1.Hänga plåt på vajer är nog tilbaka på ruta 1 med vanliga räcken.
Finns det någon statistik eller riktig undersökning på att vajern i sig är så farlig?
Ibland kan vajer rädda liv på mcförare då man blir avslängd och inte klämd.
Fast att det känns farligt att köra nära ett räcke är ju bara psykologiskt. Räcket står jävligt still, det känns mycket obehagligare att köra nära mötande bilar som framförs av stressade och förvirrade människor.
Är det bara jag som ser problemet här? Att lita på att folk ska tänka efter själva är väl som att oroa sig för att fiskar ska drunkna![]()
Jag har ingenting emot dom, jag har tillräckligt stor k*k för att inte behöva leka raceputte på dom tvåfiliga bitarna, och har blivit gammal nog att hellre komma hem någon minut senare än inte alls.Ok, du gillar 2+1 vägar med vajerräcke?
Tror jag hört någon siffra på 20-25st självförvållade dödsolyckor per år. Om det stämmer vet jag inte.Visst tar vajerräcket bort frontalkollisionerna på de sträckorna, tror dock dom ökar på andra.. Hur är det möjligt?
Hur många gånger hör man inte att en billist frontat en lastbil. Har inte sett någon statestik på detta men självmord står nog för många av dessa "olyckor"
Blev lite ot sorry för det.. men nollvisionen gör mej trött..
Jag har ingenting emot dom, jag har tillräckligt stor k*k för att inte behöva leka raceputte på dom tvåfiliga bitarna, och har blivit gammal nog att hellre komma hem någon minut senare än inte alls.
Tror jag hört någon siffra på 20-25st självförvållade dödsolyckor per år. Om det stämmer vet jag inte.
Tror jag hört någon siffra på 20-25st självförvållade dödsolyckor per år. Om det stämmer vet jag inte.
Hur tänkte du nu? Ruta 1 är ju de gamla räckena med vågbockad plåt som var meningen att stoppa fordon och som jag sa så är inte det tanken nu. Så jag ser detta snarare som ruta 3 än 1.
Dessutom är det som Ulvhamne säger, det är stolparna som är farliga även och vajrarna inte känns trevliga heller.
Det finns statistik på att det är stolparna som är farliga, inte vajern. Man blir köttfärsad av att träffa stolparna i 100 km/h. Därför är en plåt som ser till att man som motorcyklist inte kommer i kontakt med stolparna en rätt bra idé.
Sedan stoppar ju vajerräcken i princip bara bilar som är på väg igenom dem. Lastbilar bara kör rakt över utan problem tex...
Ja det är klart det är stolparna som är farliga. Hur tänker du med en plåt hänande på vajern? Hur ska det bromsa upp som vajern gör idag utan risk för att plåten vridet sig och blir som en osthyvel?
Folk är upprörda över ett vajerräcke utan att ens veta om föraren i fråga blivit extra skadad pg a det.
Kan precis lika gärna vara så att räcket var det som hindrade att han gled över i mötande och blev överkörd av en karavan ångvältar.
Bra jobbat!
![]()
Jag gjorde ett test idag med lastbil och vajer och inte fan körde jag över utan problem. Lite plåtskador och en punka av stolphelvetet. Höll mig i samma färdriktning.
Det var inte statistik på stolparna jag undrade över, utan vajern.
Jag gjorde ett test idag med lastbil och vajer och inte fan körde jag över utan problem. Lite plåtskador och en punka av stolphelvetet. Höll mig i samma färdriktning.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |