glenoyne
Ny medlem
Vägen som går från "Korpvallarna" till Slättbacka, vägverket har formligen vräkt ut grus på flera ställen, bla mitt i kurvor. Skyltar finns men TA DET LUGNT!!
Trevlig Helg
Martin
Trevlig Helg
Martin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
glenoyne skrev:Vägen som går från "Korpvallarna" till Slättbacka, vägverket har formligen vräkt ut grus på flera ställen, bla mitt i kurvor. Skyltar finns men TA DET LUGNT!!
Trevlig Helg
Martin
Wiseguy skrev:Det är det som är nollvisionen...![]()
Man häller ut grus på vägen så att hojåkarna försvinner.
MT skrev:... i vissa kurvor så fanns det lagningar som var gjorda med tjära med grus på.
Dock såg det jäkligt nygjort ut när jag åkte där i torsdags.
Flagga skrev:Det är de "nygjorda" som är värst.![]()
Tyvärr ett väldigt populärt sätt att "snål-laga" vägar med i Östergötland.(Likadant i övriga Sverige?) I fjol specialpreparerades vägen till polarnas sommarställe (Bankekind) så att man knappt vågade sig dit före midsommar, och för ytterligare två år sedan sabbade man "Turistvägen" mellan Ödeshög-Gränna, så att den inte gick att åka på hela säsongen. (Förvisso ingen "raceway", men en väldigt fin och trevlig sträcka.)
glenoyne skrev:Santo:
Tror det är dig jag brukar se på Vasavägen vid Andreas kiosk. Stämmer det? Hojen ser riktigt fin ut!!![]()
Santo skrev:Yupp that's meTack!
Silwer skrev:ja vad de kan hitta på, åkte igår längs en kurvig 70-väg med hyfsad beläggning, plötsligt när jag kommer runt en krök så var det ett jävla dike rakt över hela vägen, fyllt med sand men ändå nån decimeter djupt.
Var säkert en halmeter tvärs över med, är det nån slags dödsfälla de har installerat eller?
Kreuger skrev:Du växla ner och gick på slangen över hoppas jag!!!!![]()
nollan kommer tyvärr aldrig o inträffa,det är bara ett önsketänkandeWiseguy skrev:Det är det som är nollvisionen...![]()
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |