Mbx 125 F

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
Någon som vet hur man kan sätta fast denna? har provat svettsa och löda, men det går inte och det går inte att skruva dit locket igen för det bara skjuter när man varvar... Just nu låter MBXen mer en pappas HD FAT BOY med bara raka rör. Och för att vara ärlig så låter det fördjävligt. Men ljudet verkar försvinna ändå om man varvar mer en 4000varv.

attachment.php

(Locket sitter precis vid ATAC ventilen)

Bifogat

• 20051210(0003).jpg
    20051210(0003).jpg
    74.6 KB · Visningar: 196
kass på svetsa eller? :3freak Måste ju gå få fast på nåt sätt!. Svetsning borde väl funka? :confused:

Svanen skrev:
Slipa rent och svetsa fast. :argpådato

Ser ut som man inte kommer åt.

Kemisk metal håller.

Men va har du för fantasi grabben, har du testat med epoxi eller något annat?

prulle skrev:
Ser ut som man inte kommer åt.

Kemisk metal håller.

Men va har du för fantasi grabben, har du testat med epoxi eller något annat?

hehe tyvärr vet jag ej vad du pratar om... vad är epoxi? Jag är tyvärr inte riktigt laggd åt meckar hållet...

vikto000 skrev:
hehe tyvärr vet jag ej vad du pratar om... vad är epoxi? Jag är tyvärr inte riktigt laggd åt meckar hållet...

epoxi lim är ett lim som är mycket starkt men har lätt en tendens till at spricka då det blir väldigt hårt tycker då jag men det kan du typ köpa på shell eller liknade mack

Mr Helmut skrev:
epoxi lim är ett lim som är mycket starkt men har lätt en tendens till at spricka då det blir väldigt hårt tycker då jag men det kan du typ köpa på shell eller liknade mack

En dålig svets spricker lättare. men vad du än använder gör rent innan, annars funkar det inte.

Kemisk metal består av två tuber som man blandar som genom en kemisk förening härdar till metal, köps på samma ställe.

prulle skrev:
En dålig svets spricker lättare. men vad du än använder gör rent innan, annars funkar det inte.

Kemisk metal består av två tuber som man blandar som genom en kemisk förening härdar till metal, köps på samma ställe.

en ännu sämre limning blir ännu sämre!

Men en bra svets vore nog bättre än lim

ska genast ge mig

Mr Helmut skrev:
en ännu sämre limning blir ännu sämre!

Men en bra svets vore nog bättre än lim

ska genast ge mig

Självklart har du rätt men ser lit bökigt ut att svetsa runt den va? :)

Tack så mycket för svaren nu sitter det förhoppningsvis =D ska springa ner imorgon o kolla =D Tack för alla svar :)

av bilden att dömma värkar den ha suttit med en skruv. borra ett nytt litet hål och gör gänga sen gängar du in en typ m5. sen limmar du.

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...