Mazda 6 2,3 Sportkombi - Synpunkter?

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2005, KTM 640 SM
Go Kväll! Sitter och kikar en del på bilar, åker just nu audi a4 avant men har väl planer på att byta inom snart (eller nått)

En bil som jag snubblade över idag på blocket va mazda 6an, började läsa en del tester om bilen och den har fått väldigt fina lovord, dels från besiktningen till en massa biltester.. Den testades dels mot audi a4 avant 2.4 170hk årsmodell 02, enligt testet så tog mazdan mest poäng.. Audin fick lite bättre betyg på inredning "tysk inredning" som det stod ;)

Är väldigt förtjust i Audi, men kan lätt prova något annat.. Så nu till anledningen varför jag skriver här, någon här på SH som har en, provat en osv? Skulle vara roligt att höra vad oss vanliga dödliga har att säga om bilen.

Hälsningar
Fredrik N

Jag provkörde en strax efter att de hade kommit, runt 03-04 har jag för mig? Mycket bil för pengarna helt klart! Kvaliteten är väl som alltid med Mazda, i en klass för sig. Det känns ju att det är en japs så är man överrens med det så är den optimal då den är billig i drift också.
Mazda har nog fått mest utmärkelser i Sverige utav både "vi bilägare", SBP mfl, bara vad jag själv har känslan av sen om det är så kan jag inte svära på.
Så ska man ha en problemfri bil så ska man nog satsa på en sådan.

Jo det verkar verkligen vara en driftsäker kärra, då jag gärna prioriterar komfort framför motor osv så skulle det vara intressant att veta hur ljudnivån är i den, vägljud, motorljud osv.. Stod faktiskt inga siffror i testet, får googla lite mer ;)

Ös gärna på med mer inlägg, kul att veta vad ni tycker.

Hmmm, jag har för mig att jag faktiskt reflekterade över lite högt vägljud men då jämförde jag säkerligen med min Golf som var väldigt tyst tyckte jag då. Idag kör jag en Opel Astra -99 som jag ska sälja enbart pga att man inte kan åka i 130km/h utan att få huvudvärk :(

Hehe, det stod i ett av testerna att det va väl högt vägljud, pg.a 17" fälgarna.. Inte hela världen att slänga på 16" och lite mer gummi om det gör saken bättre.. Har kikat runt lite, verkar fasiken inte finnas så många firmor som säljer mazda runt omkring mig... Varför i hel*ete ska man bo ute i skogen ;(

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg