Maxxis SuperMaxx däck?

JWC

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
3/4TLR & Suzuki PV50
Undrar om nån här har erfarenhet, eller har hört nåt om dessa däck?
Otroligt pris, och det lilla jag hittat på nätet verkar bara positivt...
Men då man kollar priset blir man ju lite fundersam...
Ett bakdäck a la 160/60 ZR17 95€
Ett framdäck a la 120/60 75€
:va

Å skippa "Köp riktiga rennsport så vet du vad du får" inlägg etc.... :tungan

Anderson skrev:
Det är väl bara att prova, kanske funkar kanon men jag hade ett par riktigt billiga däck en gång och har aldrig varit så nära döden, släppte överallt.
Men som sagt man vet inte förrän man har provat.

Du menar väl inte dom däcken, som man kan få i alla möjliga intressanta färger va? :D

Bollox skrev:
Du menar väl inte dom däcken, som man kan få i alla möjliga intressanta färger va? :D

Jodå, att dom överhuvudtaget får säljas. Snacka om bambi på hal is.

Ursäkta om jag lånar tråden lite men jag har en däckfråga och vill inte skapa en ny tråd enbart för denna lilla fråga:)

Jag fick min hoj stulen och när ja fick tillbaka den så hade de satt ett nytt bakdäck (hehe nu låter det som att det var dom som stal den satte nytt däck på den) på den och det heter Metzeler Z4. Går det att köra någorlunda på detta däcket? Jag kör ju bara 125:a så jag kommer inte upp i några jättehastigheter men jag lägger ju ändå ner hojen någorlunda.

JWC skrev:

Ähh... köp riktiga rennsport istället :hihi

Skojar bara. Dock tycker jag inte att priserna är så otroligt låga. Jag köpte en uppsättning Pirelli Diablo i samma dimensioner som dig för 205 eur (+20 Eur i frakt). Skiljer inte mer än 300:- då, om inte frakt ingår i ditt pris. Continental fanns billigare.

Kika på ebay.de så finns det en hel del.

Billigt är de ju...

JWC skrev:

Jag köpte ett Maxxis V1 som jag krängde på för ett par dagar sedan.. Har ju inte kunnat testa det än pga något odefinierbart vitt på backen, men jag köpte det från en konkurs i Norrköping så det är fjolårets och gav bara 500kr. Tänkte att man kan ju testa i alla fall. Lär väl märkas rätt snart om det är hyfsat eller inte...

Inte mycket till hjälp kanske, men det känns inte så farligt att testa tycker jag. Har oxå sökt lite på nätet och de som verkligen har testat Maxxis verkar ju inte helt vettskrämda av resultatet i alla fall... Sedan finns de ju alltid de som litar mer på etiketten än på omdömen.. Där hjälper inte argument tyvärr, se diverse trådar om oljekvalité till exempel... :rolleyes:

MVH /G

Bollox skrev:
Hehe...kollade in dom i somras...Verkade ju helt ok eftersom företaget även regumerade flygplansdäck. Efter lite efterforskning bl.a här på SH märkte man ju att kvalitetskontrollen var sådär. :kocko
Vissa e helt ok, vissa suger kraftit!

JWC skrev:

Maxxis cykeldäck tar slut på en gång. Drar man bakbromsen och sladdar några meter är skillnaden i mönstret uppenbar

natron skrev:
Sedan finns de ju alltid de som litar mer på etiketten än på omdömen.. Där hjälper inte argument tyvärr, se diverse trådar om oljekvalité till exempel... :rolleyes:

MVH /G
För min del så finns det vissa saker där jag går på välkända och beprövade märken, skyddsutrustning och däck. Kan säkert finnas mindre kända däck som fungerar, men kör man sporthoj som sporthoj skall köras så vill iallafall inte jag sitta o vara osäker på att däck skall falera.

Maxxis har diskuterats lite på det tyska TRX forumet, och av vad som framkommit där så är de nöjda med däcken. En av killarnas polare hade en Mille, och rekommenderade dem t.o.m.
Vad nu det är värt...

HansJ skrev:
Maxxis har diskuterats lite på det tyska TRX forumet, och av vad som framkommit där så är de nöjda med däcken. En av killarnas polare hade en Mille, och rekommenderade dem t.o.m.
Vad nu det är värt...

Tack för all info!
Nu e ja ju fan helt borta! :va
Blir iaf å köpa billiga från tyskland, eventuellt vågar jag mig på Maxxis.
Eller så blir de Pirellis Dragon eller Diablo.
Eller Continental..
:3freak

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...