Maxxis presa sport

Kan klart rekomendera dem. Bana och Gata.
Har haft ett set som jag la på i mitten av sommaren som gatdäck och kört ca 400 mil på dem. I varierande tempo. Bla med några potatiskörningar... och de hänger med utan att ge några överraskningar... Har haft 2 små tjuvsläpp bak. Då med ganska bra nedlägg och rätt hård på gasen... Så frågan är om inte vilket gatdäck som helst hade släppt i det läget.. Eller om det var skit på vägen... Kan inte påstå att det var däcksrelaterat iaf.

På bana har jag inte haft några överraskningar.. Vi låg och körde 1.15-1.16tider på åsen utan större problem när det gick som fortast under en kurs i Augusti.
Haft ett kraftigt framhjulssäpp på Gelleråsen under inbromsning i ösregn.
Funkade bra annars.

För att jämföra med något annat däck jag kört på.
Dunlop 208 rr, ett bra fungerande däck när det är torrt och varmt. Tar lång tid att värma upp på gatan...
Maxxis. Lika bra fäste.. Men snabbare uppvärmning.
Bättre när det är kallt och blött.

Summering. Jag kommer köra maxxis även i sommar. Möjligen lägger jag på Micehlin pilot power i början av säsongen när det fortfarande är kallt i backen.
Pilot power har överlägset bäst egenskaper där. Men när temperaturen kommer åker det på ett par presa-sport igen. För det är ett däck som fungerar bra.. och har ett bra pris.
Men som alltid. Har man inte någon känsla i gashanden... Övertro på fästet i däck mm så kan man alltid råka ut för obehagligheter...

Hoj kör man mjukt.. inte digitalt. Mjuk körning ger fler mil på döck.. Även om man kör fort. Mjuk körning ger färre överaskningar... Och jag kör mjukt.

Maxxis super diamond skulle jag inte rekommendera till någon som kör aktivt.
Däcket har ruggade utsidor och har pissdåligt grepp när man lutar cykeln, blir släpp ifrån fram o bakhjul.
Visst att det ska vara ett sport-touring däck men det gillar inte när det svänger.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...