Maximal otur

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Har haft hojen påställd en månad ungefär, har redan hunnit med hjullagerras(höll på o gå illa), drevkåpan sprack så kopplingen slutade fungera, och nu har cylinderpackningen gått åt helsike ochså har dessutom bara kört me den motorn en månad bytte den i vintras :mad:

bara jag som är otursförföljd?

Nej då. jag körde 100 mil med RD:n och hade under den tiden 4 haverier innan jag bokstavligen gav upp och köpte 660:n. Två generalras med sprängda kolvar och två små skitfel, alla resulterade i bärgning hem. :huvet

Själv lyckades jag med det som man har varit nojig för hela våren....framhjulssläpp i en kurva pga sand och grus. Det gick i ca 40km/h så inget dramatiskt hände förutom fotpinne/växelspak och ett skrapmärke på stället. Nu kommer man att vara ännu nojigare för att något liknande händer igen. Detta hände för ca 2h sedan.

Som man alltid gör när nåt tråkigt inträffar, man bryter ihop och kommer igen!

Hoppas du får ordning på det mekaniska med din hoj.

Bullsnah skrev:
Själv lyckades jag med det som man har varit nojig för hela våren....framhjulssläpp i en kurva pga sand och grus. Det gick i ca 40km/h så inget dramatiskt hände förutom fotpinne/växelspak och ett skrapmärke på stället. Nu kommer man att vara ännu nojigare för att något liknande händer igen. Detta hände för ca 2h sedan.

Som man alltid gör när nåt tråkigt inträffar, man bryter ihop och kommer igen!

Hoppas du får ordning på det mekaniska med din hoj.

Skönt att du inte skadade dig. Ska nog inte va några problem o få iordning på henne

DumDum skrev:
Nej då. jag körde 100 mil med RD:n och hade under den tiden 4 haverier innan jag bokstavligen gav upp och köpte 660:n. Två generalras med sprängda kolvar och två små skitfel, alla resulterade i bärgning hem. :huvet

Jag körde totalt 14 mil på min RD350. trots det hann den rasa 2 ggr: Första gången blev det borra till max överdimension+ nya kolvar, andra gången såldes skiten innan Jag ens orkat lyfta på toppen.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC