Maxi-dubb

Det skulle vara intressant att prova dubba ett par däck med deras "modell 1500-dubb" som har 4 mm utstick. Det borde vara ett bra mellenting som håller för hårdare underlag dvs. grus och asfalt mm. men som fortfarande har lite fäste på snö och is. Skulle nån dubb gå av så är det ju bara att byta. :)

004.jpg

supermoppe skrev:
2614198 Det skulle vara intressant att prova dubba ett par däck med deras "modell 1500-dubb" som har 4 mm utstick. Det borde vara ett bra mellenting som håller för hårdare underlag dvs. grus och asfalt mm. men som fortfarande har lite fäste på snö och is. Skulle nån dubb gå av så är det ju bara att byta. :)

004.jpg
Tycker det däcket hade lite fattigt med dubb?

Jag tror att dom korta dubben är perfekta för "övergångsdäck" alltså när det är kallt men inte så mycket/ingen snö. När man sliter sönder vanliga endurodubbar.

Vad tror ni om att montera 2st bakdäck från cross på motardfälgarna och sen dubba? :) Har bara motardhjul.

Rammstein skrev:
2629784 Vad tror ni om att montera 2st bakdäck från cross på motardfälgarna och sen dubba? :) Har bara motardhjul.

Jag vet inte vilka däck du menar, för det är ju antingen 18" eller 19" på Motocross o Enduro bak.

Men det kanska finns några Offroad däck du kan dubba som passar:va

Hi-ho skrev:
2629857 Jag vet inte vilka däck du menar, för det är ju antingen 18" eller 19" på Motocross o Enduro bak.

Men det kanska finns några Offroad däck du kan dubba som passar:va
På en del crossar från tidigt 80-tal sitter det 17" bak.Finns däck från Mitas,Trelleborg och Chengshin att få tag på.

Busaberg skrev:
2629864 På en del crossar från tidigt 80-tal sitter det 17" bak.Finns däck från Mitas,Trelleborg och Chengshin att få tag på.
Aha, se där. Man lär sig alltid någe:)

Rammstein skrev:
2634394 Så vad tror ni? Kommer det funka? Eller kommer hojen bara gå rakt fram:tungan

Det funkade i enduro VM.
Hur det håller lär vi nog få höra framåt vintern.

Rammstein skrev:
2634394 Så vad tror ni? Kommer det funka? Eller kommer hojen bara gå rakt fram:tungan
Om du får tag på 17" crossdäck så kommer det väl att gå bra. Men det där med två bakdäck vet jag inte om det kommer att gå, din framfälg är väl bra mycket smalare än bakfälgen?

Ska du bara köra på sjöis så går det bra med motarddäcken också, de har dubb med olika monteringsdjup. Det vore ju enklast också.

Rammstein skrev:

Finns inte TKC 80 i dom dimensionerna? Har för mig att någon hade monterat det på både fram- och bakfälg på en motard.

Gå in på soe.se och kolla där borde dom ha bra koll på vad som fungerar och inte.

Tackar för svaren:tummenupp Hojen ska inte gå på sjö is utan på allmän väg, allmän cykelbana, allmän skogsstig, allmän allt:D

Är det någon som har fått hem Best grip dubben och prövat dem än?
Funderar på att beställa eller köpa på mässan om nu någon säljer dom där.

Hej hopp!

Jag har dubbat ett bakdäck men inte kunnat prova då det inte varit före för det. Dubben ser bra ut och det är lätt att montera den om man har en bra skruvdragare, dock är inte verktyget så bra. De små spetsarna som greppar tag i dubben för att vrida den är alldeles för klena, vinklar man det minsta eller slinter lite så slår man av dem. Se till att dubben är helt inne i verktyget och att ni pressar ordentligt under hela monteringen, slå av skruvdragaren direkt om det blir fel. Det tar ungefär en halvtimme per 100 dubb.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026