Max Biaggi gör comeback i MotoGP!

Hade varit mer intressant om Bayliss fått testa, då hade det ju kunnat ge nåt annat än PR.
Biaggi... vilket skämt, att Ducati inte tar in Sete samtidigt. Då hade de kunnat gnälla ikapp.

Uppenbarligen inte. Jag hade trott att Aprilia skulle vara mer rädd om sin investering.

Jag tror att i det här sammanhanget (internationell press), går den italienska stoltheten före ev. märkesrivalitet.

Ifall Rydell hade testkört en Saab på ett mediajippo, året efter att han vann BTCC, tror jag inte Volvo hade satt stopp, utan nog varit stolta de med.

Ja, ska bli intressant att jämföra Biaggis tider med de ordinarie Ducatiförarnas bästa under racet.

Dovizioso: 1'48.707
Hayden: 1'48.768
Iannone: 1'50.027
Biaggi kommer inte att testa den version av GP13 som de tre nämnda körde på racet, men visst kan det bli en relevant jämförelse.

Spies hem till AMA och Biaggi in MotoGP. Halleluja!

600148_532567510117676_1674841441_n.jpg

Någon som har lite info om hur det gått? Är han snabbare än Iannone får man fan vara lite impad iaf!

Fanns tidigt rapporter om 1.49.7 tider men det var nog inte korrekta tider. Rapporterades om 1.53 av mer tillförlitliga källor, men det vr ganska tidigt på dagen.

Tror han är för gammal för att prestera riktigt bra tider och att det var 8 år sen han körde GP racing.
Därför förstår jag inte vad Ducati kommer dra för nytta av detta.

Last edited:
Man får ju hoppas att han ringde The GOAT innan och frågade vad han skulle skruva på i 80 sekunder om hojen kändes roffig.

Back