max 240 zx7r

elak jävel

Bannad
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
zx7r
tjenare alla ! fråga = varför går inte min hoj fortare än 240km,men den drar fint å bra enda upp.. provade dreva ner 2 pinnar fram för att få d att varva mer, och visst den varva mer på 6an men endå bara 240km.. man har ju läst om andra zx7r som toppar 270-280km.
fråga 2 = vill inte starta efter jag har kört ett tag måste vänta typ 15-20 min.. men den går att rulla igång. skumt........ tacksam för svar.....

Har inget svar på ditt problem men har dock upplevt samma sak vid startmomentet. Bytade batteri men problemet kvarstod. Nu är den precis som den ska vara, inte en aning om varför...

tjenare alla ! fråga = varför går inte min hoj fortare än 240km,men den drar fint å bra enda upp.. provade dreva ner 2 pinnar fram för att få d att varva mer, och visst den varva mer på 6an men endå bara 240km.. man har ju läst om andra zx7r som toppar 270-280km.
fråga 2 = vill inte starta efter jag har kört ett tag måste vänta typ 15-20 min.. men den går att rulla igång. skumt........ tacksam för svar.....

Skum hoj du har, tillomed min förra hoj Kawasaki zx7r gjorde över 240 på 5an ju. :tungan

Undra om någon har monterat in en hastighets spär på din hoj :D

Har den alltid gjort 240km/h i din ägo?

Det är inte så att du har en 100hk-version? För i så fall går de inte speciellt mycket fortare, oavsett drevning.

Starttjurighet beror ibland på skitigt luftfilter.

Om en standard ZX-6R av första generationen gör 270 ärliga så ska jag käka upp min bokhylla.

Glädjemätare is the shit :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Last edited:
Det är inte så att du har en 100hk-version? För i så fall går de inte speciellt mycket fortare, oavsett drevning.

Starttjurighet beror ibland på skitigt luftfilter.

Om en standard ZX-6R av första generationen gör 270 ärliga så ska jag käka upp min bokhylla.

Glädjemätare is the shit :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Japp 72kw 98hk glädje mätare kanske?
går bra iaf. :yoparty
280km/h svag neför raka på e18 mellan köping/örebro enligt mätare:arsele

Hade en gammal häck stående som jag köpte i 90 eller 91.
Renoverade för tre år sedan.
Reagerade på att den gick cirka 30 km/h långsammare nu, med genomgången motor, än innan jag ställde undan den (92).
175 knutar i foppfart är dåligt för en litermaskin, till och med för en 26 år gammal twin.
Efter diverse fininställningar kändes att den gick bättre, men toppfarten stannade på 180...
Tejpade fast GPSen på styret.
Enligt GPSen visade mätaren rimliga värden (cirka 10% glädjemätare) upp till 150 - 160.
Sedan verkar det som om mätaren kärvar.
Enligt GPS toppar den nu 190 (fullt acceptabelt).
Att mätaren tidigare visade 200+ var nog längre från sanningen.
Vad jag menar är att möjligen har du haft oturen att få en hoj med någorlunda rättvisande mätare...

PS: har faktiskt funderat på att byta mätare, trots att en fullt fungerande antagligen visar mer fel. Kul att se 200+ på gameljärnet, ju!

Min hoj drar nog 270-275 på MATAREN... verklig fart enligt bike som testade nar den va ny 258km/t ....altså inget JAG påstår...

sitter de inget varvstopp på den då???
sta ju ha en databox med högre varavstopp.
kan de vara orsaken???

Det är garanterat en vetil som är bränd efter som den är svår startad när den är varm och får du till det så går den nog bättre åcks.

Jag har oxå haft problem med att min inte ville starta när jag hade kört hojen varm bytte stift då o då startade den klockrent ingen.... Men den har alltid gjort 270-280kh... Har svårt o tänka mig att de är ventilerna..

.. provade dreva ner 2 pinnar fram för att få d att varva mer, och visst den varva mer på 6an men endå bara 240km.. QUOTE]

Om inte jag fattat allt fel så vinner du ax, men tappar toppfart om du drevar ner fram (=färre kugg). Så gjorde jag på båda mina Duccar och dom blev märkbart rappare i axet, men tappade en del på toppen. Är det maxfart du är ute efter ska du dreva upp fram.

Eller...?

precis..drevar du ner tappar du toppfart ( du ändrar ju utväxlingen ) så e du ute efter toppfart ska du dreva upp och inte ner...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti