Mavizen TTX02 - RC8 med eldrift

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
mavizen_03.jpg


Vikt 160 kg och toppeffekt 95 hk. Låter som en kul maskin!

Planerad produktion är 50 st. Syftet är att förenkla för de som vill köra TTXGP på Isle of man, eller andra eGP.

Go Racing on Mavizen’s Electric Superbike

Specifications:

Dry weight: 110kg (without batteries)
Seat height: 805 mm
Ground clearance: 110 mm (depending on battery and suspension configuration)
Wheelbase: 1,430 mm
Frame type: Chromoly trellis frame, powder-coated
Rake (fork angle): 23.3°
Trail: 90 mm
Front suspension: WP-USD, 43 mm
Front suspension travel: 120 mm
Rear suspension: WP-Monoshock
Rear suspension travel: 125 mm
Front tyre dimensions: 120/70-17
Rear tyre dimensions: 190/55-17
Front brakes: Double disc. Brembo
Front brakes diameter: 320 mm
Rear brakes: Single disc. Brembo
Rear brakes diameter: 220 mm
http://www.mavizen.com/

Annan tråd om cykeln:
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=216497
 
Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Back
Top