Mattsvart eller Blanksvart

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date

Marsipulami

Guest
Funderar på lite olika färger och svart är en favoritfärg hos mig. Nu tycker jag att mattsvart är grymt snyggt men jag har ingen erfarenhet av färgen. Det jag tänker på är

Hur lätt är den att hålla ren,
Blir där lättare repor,
Slits lacken mer då den är matt

Det är lite sånt. Ni som har erfarenhet, kommentera gärna hur ni upplever lacken och hur ni sköter den.

Under förutsättning att både matt och blank färg är klarlackade borde de ha samma hållbarhet som alla andra färger med rätt underhåll naturligtvis.

Har själv lackat hojen med mattsvart färg och klarlack och är förvånansvärt nöjd med resultatet.Som vanligt gäller det att vara noga med slipningen efter varje färglager samt att ha en dammfri miljö.

Last edited:
Under förutsättning att både matt och blank färg är klarlackade borde de ha samma hållbarhet som alla andra färger med rätt underhåll naturligtvis.

Har själv lackat hojen med mattsvart färg och klarlack och är förvånansvärt nöjd med resultatet.Som vanligt gäller det att vara noga med slipningen efter varje färglager samt att ha en dammfri miljö.
Du vet om att du nyss bumpade upp en tråd från juni 2004 va? :7peta

Rekordet är väl en av dom första trådarna sen serverbytet/kraschen 02 eller 03?:va

tror jag hänger här för ofta :död

Jo, men dom trådlyften har ju gjorts mer eller mindre i syfte att vinna trådlyfts-VM.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti