Matte Bohlins nya bromsbänk

Ruskigt bra pulver:tummenupp Jag kommer att köra med liknande "setup". Jag har R-topp på min GSX 1168cc. En portad -91 "shims-topp" med 30/26 ventiler och RS36 med 30mm trattar (och Piper Cross trattfilter för att bromsa flödet lite:D). På avgas sitter ett Cope "stepped header" (tror jag det kallades för).

Jag tänkte besöka samma bänk i vår och plåga maskinen lite. Med lite tur ser 150 pållar ut att var inom räckhåll:gnissla.

Vilken storlek har du på dina huvudmunstycken?

/Ingvar

Ingvar:
Jag ska kolla storleken på munstyckena när jag kommer ut i garaget.

--------
Pratade med Matte Bohlin i dag och han kommer komplettera portningen han gjort på min topp med lite plast i grytorna. Ska bli mycket spännande att se hur han trollar fram ytterligare kusar :D

Planerna för rampen till nya bromsrummet är eventuellt att gjuta något när det blir bättre väder (läs varmare). På några veckor har han ju gjort underverk. Smarta lösningar med t.ex kylfläkten är att han har flera möjligheter att leda fram luften rätt, beroende på vad för hoj han ska bänka. Fäste för dessa rör är under utveckling.
En annan bra sak är ju att man inte känner av några avgaser eller annan obehaglig lukt alls, mycket bra!

Ångrar bittert att jag inte tog kort ::huvet :huvet
Ska ta med mig kameran nästa gång, jag lovar.

Lägger in bromskurva på "före och efter"
Blå kurvor: 2" moddad luftburk, Gsx-R kammar, Acrapovic helsystem (se första inlägget i denna tråd).
Röda kurvor: 1216cc, Gsx-R kammar, RS36, Acrapovic helsystem och Bohlin-topp med 30mm insugsventiler.

Bifogat

• Bandit 1216cc port Gsxr kammar 30-25ventiler Acrarör.JPG
    Bandit 1216cc port Gsxr kammar 30-25ventiler Acrarör.JPG
    171.1 KB · Visningar: 351
Ingvar:
Jag ska kolla storleken på munstyckena när jag kommer ut i garaget.

--------
Pratade med Matte Bohlin i dag och han kommer komplettera portningen han gjort på min topp med lite plast i grytorna. Ska bli mycket spännande att se hur han trollar fram ytterligare kusar :D

Planerna för rampen till nya bromsrummet är eventuellt att gjuta något när det blir bättre väder (läs varmare). På några veckor har han ju gjort underverk. Smarta lösningar med t.ex kylfläkten är att han har flera möjligheter att leda fram luften rätt, beroende på vad för hoj han ska bänka. Fäste för dessa rör är under utveckling.
En annan bra sak är ju att man inte känner av några avgaser eller annan obehaglig lukt alls, mycket bra!

Ångrar bittert att jag inte tog kort ::huvet :huvet
Ska ta med mig kameran nästa gång, jag lovar.

Lägger in bromskurva på "före och efter"
Blå kurvor: 2" moddad luftburk, Gsx-R kammar, Acrapovic helsystem (se första inlägget i denna tråd).
Röda kurvor: 1216cc, Gsx-R kammar, RS36, Acrapovic helsystem och Bohlin-topp med 30mm insugsventiler.

Skall bli intressant att se vad "grytplastning" gör, om det är värt besväret (till nästa år). Jag plastade inte grytorna, avverkade bara aluminium.
När det gäller munstycken gick jag ner till 125 i huvudmunstycke förra året när jag körde med (nästan) omoddad GSXR-topp. Blev rappare och bättre färg på stiften än med de 130 som satt i tidigare.
Bänkinstallationen får jag åka och kolla "live" någon dag. Jag passerar Huddinge 2 ggr/dag (till och från jobbet).

/Ingvar

rignde matte förra sommaren men har var då inte intresserad av att bänka hojar, har han ändrat sig nu med ny lokal? isf är jag intresserad, PM please.

(ZX10R-04)

rignde matte förra sommaren men har var då inte intresserad av att bänka hojar, har han ändrat sig nu med ny lokal? isf är jag intresserad, PM please.

(ZX10R-04)

Matte trimmar ju hojar som ren hobby av pur glädje. Då menar jag trimmning där topplocksmassage ingår. Bänken används nog mest för att verifiera resultatet av egna portnings-insatser och till diverse dragracing-kompisar. Helt enkelt när ägaren tycker det är en kul grej.
Vill man bara ha sin Power Commander inställd för sitt slip-on gissar jag att man har större framgång i att vända sig till t.ex. AVA, Honda-City eller liknande inrättningar.

Numera verkar det ju dessutom finnas/byggas bänkar i varenda buske. Det vittnar bl.a. flera trådar här på SH om. Söder om stan tror jag det förutom AVA finns en firma i Tullinge hantverksby som har bänk där det mesta körs mot betalning.

/Ingvar

Matte trimmar ju hojar som ren hobby av pur glädje. Då menar jag trimmning där topplocksmassage ingår. Bänken används nog mest för att verifiera resultatet av egna portnings-insatser och till diverse dragracing-kompisar. Helt enkelt när ägaren tycker det är en kul grej.
Vill man bara ha sin Power Commander inställd för sitt slip-on gissar jag att man har större framgång i att vända sig till t.ex. AVA, Honda-City eller liknande inrättningar.

Numera verkar det ju dessutom finnas/byggas bänkar i varenda buske. Det vittnar bl.a. flera trådar här på SH om. Söder om stan tror jag det förutom AVA finns en firma i Tullinge hantverksby som har bänk där det mesta körs mot betalning.

/Ingvar

Vet du vilken firma som tar hand om det?

Vet du vilken firma som tar hand om det?

Om du menar Tullingefirman vet jag inte namnet (eller om den ens finns kvar), du får googla lite.
Annars kom jag just på att "Supertwin Varuvägen 17 12530 Älvsjö 08-6412418" också finns söder om stan. Han jobbar ju heltid med det här och bromsar nog det mesta mot betalning även om hjärtat klappar mest för amerikanska v-twinnar.

/Ingvar

Ruskigt bra pulver:tummenupp Jag kommer att köra med liknande "setup". Jag har R-topp på min GSX 1168cc. En portad -91 "shims-topp" med 30/26 ventiler och RS36 med 30mm trattar (och Piper Cross trattfilter för att bromsa flödet lite:D). På avgas sitter ett Cope "stepped header" (tror jag det kallades för).

Jag tänkte besöka samma bänk i vår och plåga maskinen lite. Med lite tur ser 150 pållar ut att var inom räckhåll:gnissla.

Vilken storlek har du på dina huvudmunstycken?

/Ingvar

Kollade munstyckena i går.. 127,5
Vi får se vad det blir för storlek i sommar...

Bänkning

Bohlin låter hälsa att han visst tar en och annan bänkning där han inte utfört motorarbeten i mån av tid. Med den nya lokalen blir det mycket enklare och därför ökar möjigheterna att köra lite mer med bänken än tidigare. :tummenupp
Så släng in en rad i denna tråd så kollar vi läget vid aktuellt tillfälle.....

Bohlin låter hälsa att han visst tar en och annan bänkning där han inte utfört motorarbeten i mån av tid. Med den nya lokalen blir det mycket enklare och därför ökar möjigheterna att köra lite mer med bänken än tidigare. :tummenupp
Så släng in en rad i denna tråd så kollar vi läget vid aktuellt tillfälle.....

Jag är intresserad av en bänkning! :yoparty

Tjena har en gsxr och har planer på att borra upp cyllarna,ska köpa 1127cc kolvar,har en 750 topp liggandes (sling shot) årsm 88-89,kan man göra något "roligt" med den toppen?
Tacksam för ett svar

Kan man fortfarande anmäla intresse här för att bänka en mc, har en arg liten 2-taktare som jag skulle vilja se vad den har för effekt..

Back