Nordman
In speed we trust. G.R.S/08
Ruskigt bra pulverJag kommer att köra med liknande "setup". Jag har R-topp på min GSX 1168cc. En portad -91 "shims-topp" med 30/26 ventiler och RS36 med 30mm trattar (och Piper Cross trattfilter för att bromsa flödet lite
). På avgas sitter ett Cope "stepped header" (tror jag det kallades för).
Jag tänkte besöka samma bänk i vår och plåga maskinen lite. Med lite tur ser 150 pållar ut att var inom räckhåll.
Vilken storlek har du på dina huvudmunstycken?
/Ingvar
Ingvar:
Jag ska kolla storleken på munstyckena när jag kommer ut i garaget.
--------
Pratade med Matte Bohlin i dag och han kommer komplettera portningen han gjort på min topp med lite plast i grytorna. Ska bli mycket spännande att se hur han trollar fram ytterligare kusar

Planerna för rampen till nya bromsrummet är eventuellt att gjuta något när det blir bättre väder (läs varmare). På några veckor har han ju gjort underverk. Smarta lösningar med t.ex kylfläkten är att han har flera möjligheter att leda fram luften rätt, beroende på vad för hoj han ska bänka. Fäste för dessa rör är under utveckling.
En annan bra sak är ju att man inte känner av några avgaser eller annan obehaglig lukt alls, mycket bra!
Ångrar bittert att jag inte tog kort :

Ska ta med mig kameran nästa gång, jag lovar.
Lägger in bromskurva på "före och efter"
Blå kurvor: 2" moddad luftburk, Gsx-R kammar, Acrapovic helsystem (se första inlägget i denna tråd).
Röda kurvor: 1216cc, Gsx-R kammar, RS36, Acrapovic helsystem och Bohlin-topp med 30mm insugsventiler.