Matt svarta kåpor! HJÄLP [RS 125]

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag undrar om någon vet hur matt-svart är att ha som färg på cykeln. klarlakerade kåpor har man ju en yta som skyddar men inte om man ska ha matt, hur kommer man kunna underhålla dessa kåpor och hur blir det med repor, har hört talas om att repor skulle synas väldigt väll.
Hela cykeln skulle i sånt fall lakeras.
Någon som vet???

Skriv så möe ni kan!! :hihi

RS "Alex" skrev:
Jag undrar om någon vet hur matt-svart är att ha som färg på cykeln. klarlakerade kåpor har man ju en yta som skyddar men inte om man ska ha matt, hur kommer man kunna underhålla dessa kåpor och hur blir det med repor, har hört talas om att repor skulle synas väldigt väll.
Någon som vet???

Det är klart det funkar, min andra moppe var mattsvart och det funkade rätt schysst :)

RS "Alex" skrev:
Någon som vet???

Jag har en hoj som är mattsvart... tyvärr lackad med sprayburkar av förre ägaren..
:fatta!

Men det ser väl hyffsat ut! ... Jag ska nog lacka om hojen till blank svart i alla fall snart...

Jag har en polare som är billackerare.. han säger dock att vill man ha mattsvart så finns det speciell matt "klarlack".... så det ska tydligen inte bli några problem!

Lycka till!

Nisse977 skrev:
Jag har en hoj som är mattsvart... tyvärr lackad med sprayburkar av förre ägaren..
:fatta!

Men det ser väl hyffsat ut! ... Jag ska nog lacka om hojen till blank svart i alla fall snart...

Jag har en polare som är billackerare.. han säger dock att vill man ha mattsvart så finns det speciell matt "klarlack".... så det ska tydligen inte bli några problem!

Lycka till!
Har också hört talas om mattsvart klarlack.. :) det verkar fint :banana

bilder på mattsvart RS...min polares...

Bifogat

• Ponnans båge 1.JPG
    Ponnans båge 1.JPG
    103 KB · Visningar: 115
Jepp, finns ju mattklack-lack...
som skyddar, men det serr fortfarande matt ut....

En fråga bara, har inte min prilla mattklar lack färg?

Snackar om Aprilias silverfärg, den på bilden, årsmodell 97 och uppåt.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...