Matrix - Neo

Thirran

kakmonster
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
CBR 600 f -96
Tjenis!
Är lite sugen på en sån rock som Keanu Reeves (Neo) har i matrix (den i tyg, ej läder) men vet inte hur jag ska få tag i en.
Det finns i tyskland så man kan beställa men den kostar då ca 1500 och skulle den inte passa är det ju lite bortkastade pengar...
Nån som har eller vet var man kan få tag i mönster? så kan jag sy en själv.. :rock

Det är väl inte så svårt. Plocka fram lite bilder ur olika vinklar och tag med dig till en duktig skräddare. Kostar ett par spänn, men då blir det bra också.

Får man se en bild på hur det ser ut?
Min morsa är utbildad tapetserare så hon kanske kunde fixa det, men jag måste ha en bild som jag kan visa henne först!!

Ljungby ligger ju rätt nära jkpg!

Klabbe85 skrev:
Får man se en bild på hur det ser ut?
Min morsa är utbildad tapetserare så hon kanske kunde fixa det, men jag måste ha en bild som jag kan visa henne först!!

Ljungby ligger ju rätt nära jkpg!

Ursäkta frågan, men vad har en tapetserare att göra med klädessömnad?

McB skrev:
Jaha. Jag trodde att en tapetserare tapetserade. :huvet

Man lär sig något varje dag... :tummenupp

Väldigt vanligt att blanda ihop dom men "tapetserande tapetserare" går under yrkesgruppen målare :) inte helt logiskt kanske.. :va

Det är säkert mycket snyggare på film men det sägs ju att allt klär en skönhet...
Man kunde kanske ta och modifiera ett kavajmönster eller ett på en enkel jacka, länga den en aning och skippa "kragen". får väl ge mig ut och snoka lite på stan, det kan ju finnas..
Det är dock inte lätt att göra nåt bra efter bara en/ett par bilder/idéer, (har testat) det ska ju gärna vara nån slags passform på det hela..

matrix.jpg

matrix2.jpg

General E skrev:
:fakta

Bli inte arg nu med jag tror du skulle se ut som en gammal präst.

Det kan ju vara värt ett försök!?!? Dessutom så kan man ju få massa underliga bekännelser om man petar dit en vit pappersbit och fakiskt utger sig för att vara präst...
Spännande!! :tungan

Thirran skrev:
Det är säkert mycket snyggare på film men det sägs ju att allt klär en skönhet...

Rättning i leden nu ffs.
Vad är det här för modegaytråd? Håll er till manliga saker som stora maskiner och toplessbilder. Att få hjälp av sin mamma att sy en moderock, WTF?!?

Hej,
Det är inte en ovanlig skärning på en rock, har sett en hel del sådana (fast nu bor jag ju inte i Sverige)...Det finns liknande skärning på gamla militär rockar på Överskottsbolaget. Allvarligt..gå dit o kolla. Om du vill ha en annan färg så kan du ju alltid färga om den.
Annars skulle jag som ngn sade ta bilden och gå till en..tapetserare :rofl ..(hehe jag tänkte också wtf när jag läste det).

Victor skrev:
Rättning i leden nu ffs.
Vad är det här för modegaytråd? Håll er till manliga saker som stora maskiner och toplessbilder. Att få hjälp av sin mamma att sy en moderock, WTF?!?

Tror tanken var att han skulle be mamman fixa det åt mig mot viss ersättning. Inte för eget bruk.
Och sist jag kollade var jag en hon.... :tuttar

Nursey skrev:
Hej,
Det är inte en ovanlig skärning på en rock, har sett en hel del sådana (fast nu bor jag ju inte i Sverige)...Det finns liknande skärning på gamla militär rockar på Överskottsbolaget. Allvarligt..gå dit o kolla. Om du vill ha en annan färg så kan du ju alltid färga om den.
Annars skulle jag som ngn sade ta bilden och gå till en..tapetserare :rofl ..(hehe jag tänkte också wtf när jag läste det).

Har faktiskt en regnkappa från öb men den håller inte riktigt måttet...
Ska försöka ge mig på det nästa vecka om jag får lite tid över så kan jag ju komma med en bild om det blir nåt, dvs. bara det inte går för mig som för han som gick till skräddaren och skulle ha nåt som till slut bara blev en vante eller vad det nu var.. :va

måste kila nu, ska på depeche i gtb i afton så det kan dröja lite innan jag kan kommentera igen. Men ha det gott! :banana

Har en i skinn annars... Dock vanlig "kavaj" krage till den.

Varför tapetserare? Är det nån som skall sitta på rocken sen eller är det helt enkelt bara ute med skräddare nuförtiden?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg