Material och grundarbete till grusslinga

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Material och grundarbete till grusslinga?

Hallo boys and girls!

Jag är sektions ansvarig för supermoto i Jämtlands MK och sonderar terrängen lite på hur andra gjort sina grusslingor inför vårt bygge att den blir så bra som möjligt direkt... Vi håller på att planera för fullt för att börja göra slingan men tyvärr så är vädrets makter emot oss för stunden och snö dimper ner då och då (mer snö nu än i januari). Men nu har det blivit varmare igen och jag hoppas det smälter snabbt nu så vi kan börja med grusslingan snart...

Eftersom det finns många här inne som är involverad i supermoto inom klubbar tänkte jag att det kanske går att få bra svar här... Undrar ifall någon har koll på om hur er grund till grusslingan ser/sett ut? Om hur långt ner det är schaktat och vilket material som använts? Gärna få allmänna tips på hur man får en bra grund!

/Jocke

Last edited:
Ingen som har koll på det eller vet någon med kunskap kring detta som jag kan fråga...? :va
Vill ni inte svara i tråden så gör det gärna i så fall via pm.

Jockwell skrev:
2072664 Ingen som har koll på det eller vet någon med kunskap kring detta som jag kan fråga...? :va
Vill ni inte svara i tråden så gör det gärna i så fall via pm.

Vi kommer att anlita vår cross-sektion som hjälper oss att designa hoppet och att bygga. :tummenupp

Det krävs en del underarbete om det ska bli bra....

Sara
Sammankallande LMS Supermoto

Wheeliegirl skrev:
2073139 Vi kommer att anlita vår cross-sektion som hjälper oss att designa hoppet och att bygga. :tummenupp

Det krävs en del underarbete om det ska bli bra....

Sara
Sammankallande LMS Supermoto
Ni har det bra ni. :)

Jo, det är just hur mycket och vad som ska göras som är intressant att veta så det blir bra!

Skulle du kunna höra med cross sektionen om enkla tips på underlag och grundarbete? Eller kanske ge mig nummer till någon riktigt hejare inom området...!? Vi har ingen egen cross sektion i klubben att vända oss till för att kunna få hjälp av. :näsblod

Ska lägga ut lite krokar till en som jag vet är lite insatt i en närliggande cross klubb och se om jag kan få lite tips eller hjälp även därifrån.

Jockwell skrev:
2073218 Ni har det bra ni. :)

Jo, det är just hur mycket och vad som ska göras som är intressant att veta så det blir bra!

Skulle du kunna höra med cross sektionen om enkla tips på underlag och grundarbete? Eller kanske ge mig nummer till någon riktigt hejare inom området...!? Vi har ingen egen cross sektion i klubben att vända oss till för att kunna få hjälp av. :näsblod

Ska lägga ut lite krokar till en som jag vet är lite insatt i en närliggande cross klubb och se om jag kan få lite tips eller hjälp även därifrån.
Hej.
Du kan kontakta oss på SSMK eller Kortedala MK, vi har byggt alla våra evenemang på temporära banor med grusslinga.
Senast på NM i Uddevalla, vidare så byggde ett flertal gånger på Bananpiren i GBG. Då med Kenneth Groddingh bakom spakarna på grävtraktorn.
//Thomas
thomas@enginehardware.se

Enginehardware skrev:
2076331 Hej.
Du kan kontakta oss på SSMK eller Kortedala MK, vi har byggt alla våra evenemang på temporära banor med grusslinga.
Senast på NM i Uddevalla, vidare så byggde ett flertal gånger på Bananpiren i GBG. Då med Kenneth Groddingh bakom spakarna på grävtraktorn.
//Thomas
thomas@enginehardware.se
Tack! :tummenupp Samtal kommer i det närmaste.

/J

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...