Matematikexpert sökes

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Härligt hojlös
Kan nån förklara detta för mig, både svaret och principen att komma dit.

(1/3x) + (1/14x) = 1/2


/johan
 

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Härligt hojlös
Tack, nu äntligen förstår jag vad jag gjort för fel, (men inte riktigt varför jag gjort fel)

det beror helt på matteläraren, ibland. nä ärligt talat så flyttade jag med x-en upp i förlängingen, då blir det inte lika lätt.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
usch, matte inser jag inte är min grej. visst förstår jag efter wman's förklaring... men i början nääe.

vad för matte-nivå är det här?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag vill också påstå att det är högstadiematte, men saker kan ha ändrats.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3088922 Skyll inte ifrån dig bara för att du suger..
Haha förklara hur jag suger när jag var bäst i klassen i den bästa gruppen! Men dom gick helt enkelt inte igenom det. Just den skolan (Västervångskolan i ystad) är ett skämt om man jämnför med skolan jag gick innan. Fast som du kontatera så bodde jag nog inte på skånes mest representativa ort. Tex fick jag godkänt i svenska med den här stavningen. :3freak
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Men hela A-kursen är ju repetition från högstadiet så det är ju både högstadie och gymnasiematte.

På gymnasiet räknar man iaf fortfarande på saker som man kan ha användingför elelr som det finns användningsområden för. På högskolan blir matten betdligt mer meningslös i vissa kurser.
 

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Norrköping
Hoj
en Orange <3

På gymnasiet räknar man iaf fortfarande på saker som man kan ha användingför elelr som det finns användningsområden för. På högskolan blir matten betdligt mer meningslös i vissa kurser.


Jag tror då inte att jag kommer ha användning för matten jag läste på gymnasiet. Förutom A.. möjligen B men resten ?:confused:
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
På högskolan blir matten betdligt mer meningslös i vissa kurser.

Känns som det beror helt på vad man kommer syssla med i framtiden. Om du tycker matten som behövs för att räkna ihop vad din matkasse kostar räcker så är självklart all matte över högstadiet onödig.
Ska du däremot göra hållfasthetsberäkningar i den högre skalan så räcker inte den gymnasiematten speciellt långt alls.
 

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Känns som det beror helt på vad man kommer syssla med i framtiden. Om du tycker matten som behövs för att räkna ihop vad din matkasse kostar räcker så är självklart all matte över högstadiet onödig.
Ska du däremot göra hållfasthetsberäkningar i den högre skalan så räcker inte den gymnasiematten speciellt långt alls.

Läs om läs rätt: det står högskolematten det är en väldigt skillnad mot högstadiet :)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3089753 Läs om läs rätt: det står högskolematten det är en väldigt skillnad mot högstadiet :)
Du med? :) Han menar att högskole matte inte är värdelöst om man gör tex hållfasthetsberäkningar för då räcker inte gymnasiematten specielt långt. :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top