Mat-tråden

Långa farbron skrev:
När jag blir frisk så funderar jag på att bjuda hem lite folk på:


Saffrans eller fetaost-basilika kycklingfiler
Rödvinsbakad fläskfile
Citron/lime räkor

Till detta Honungsdränkta Klyftpotatisar och en "risotto" på ris(?) paprika och smaksatt cream fraisch.
Sallad och "sommar grillsallad" som består av sallad ,cream fraisch,vinäger och majonäs.

Toppat med rostat bröd och ett par olika viner så är det nog en bra grund för fest

Edit:
Och naturligtvis en mustig gräddsås till fläskfilen

Mat porr...det var ju bara det jag ville ha :tummenupp
 
Långa farbron skrev:
När jag blir frisk så funderar jag på att bjuda hem lite folk på:


Saffrans eller fetaost-basilika kycklingfiler
Rödvinsbakad fläskfile
Citron/lime räkor

Till detta Honungsdränkta Klyftpotatisar och en "risotto" på ris(?) paprika och smaksatt cream fraisch.
Sallad och "sommar grillsallad" som består av sallad ,cream fraisch,vinäger och majonäs.

Toppat med rostat bröd och ett par olika viner så är det nog en bra grund för fest

Edit:
Och naturligtvis en mustig gräddsås till fläskfilen


Säg till när vi ska komma! ;)

Den här tråden kan bli rätt jobbig...man blir så hungrig juuh..

Jag är ingen fena på avancerade maträtter dåra, men riktigt skarp på att krydda om jag får säga det själv. Spela roll om det är falukorv man lagar om man kan krydda så att det smakar oxfilé... Ni anar inte vad för en massa grejer man kan hitta i kylen som går att ösa ned i korvstroganoffen. Olika smak varje gång liksom... :lol
 
Ismannen skrev:
Har nyss ätit köttfärslimpa gjort på älgfärs..
Så enkelt och sååå gott.


Till det brukar jag göra hasselbackspotatis och murkelsås!!(då äre inte blåband utan the real deal.) Döjävla gott!!
 
Zlide skrev:

Jag är ingen fena på avancerade maträtter dåra, men riktigt skarp på att krydda om jag får säga det själv. Spela roll om det är falukorv man lagar om man kan krydda så att det smakar oxfilé... Ni anar inte vad för en massa grejer man kan hitta i kylen som går att ösa ned i korvstroganoffen. Olika smak varje gång liksom... :lol

Falukorv naturell är ju dö gott ju. Kanske man blir skadad av att bo utomlands men jag skulle föredra en falukov o mos middag mot chevre bla bla bla just nu (även om jag älskar chevre oxå). Allt sånt där restaurang avancerat kan man hitta i de flesta länder men falukorv finns ju inte utanför sverige..snyft..eller hur biturbo?
Eller kaviar, eller filmjölk, eller pizza på "svenskt" vis :hihi...
snaaaaart kommer jag heeeeeemmm :tummenupp :rolleyes:
 
Virade ihop en hemlagad pyttipanna med alesky som jag sitter & mumsar på, gott så det bara knullar i munnen. :drool

Råstekte lite potatisbitar i rikligt med riktigt smör, hävde i tärnat bacon, peppar, salt, vitlök, champinioner, och toppade med lite bärnstensbrun ale och en klick mörk sirap som fick sjuda ned till en karamelliserad sky.

Fy satan vad gött! :banana
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top