Mat- och Fikarabatt

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Hej,

En kamrat till mig har pratat med de nya ägarna till "Smakfyllt", dvs gamla Jursta Värdshus, ( v73, 1,5 mil norr om Nynäshamn och 0,5mil ifrån Bulten)och berättat vilka bra kunder motorcyklister är. De erbjuder därför 5% rabatt på hela sortimentet till alla som kommer med motorcykel, klädda så det "syns att det är motorcyklister". Förmedla gärna detta erbjudande till alla andra motorcyklister ni känner.

Smaklig måltid !

Inte för att vara en ballbuster, men 5%? 5 spänn på en hundring?! Jag vet inte om man är sjukligt snål, eller om man är lite dum, om man ber om det på ett ställe man trivs på..

Det är ju nästan pinsamt.. "hurmf, jag skulle få tillbaka 1,35:- på min kaka och kaffe för 27:-, för jag har 5% rabatt här..."

Sorry om nån tar illa upp..

Hultan skrev:
Inte för att vara en ballbuster, men 5%? 5 spänn på en hundring?! Jag vet inte om man är sjukligt snål, eller om man är lite dum, om man ber om det på ett ställe man trivs på..

Det är ju nästan pinsamt.. "hurmf, jag skulle få tillbaka 1,35:- på min kaka och kaffe för 27:-, för jag har 5% rabatt här..."

Kan faktiskt inte mera än att faktiskt hålla med dig lite....
5%....som sagt...

Men det är ju kul att de försöker! =)

Ja trist att negga men 5% är för lite rabatt för..... vad som helst. Tillomed en ny bil.

Snålt fik med sina 90% påslag..

Det är väl kanske inte rabatten i sig...det kanske är den mc-vänliga attityden som är bra.... :)

Psykfall skrev:
Det är väl kanske inte rabatten i sig...det kanske är den mc-vänliga attityden som är bra.... :)

Ja va fasen inte blir man rik på det hela.
Men finns det andra fik/serveringar som erbjuder mer rabatt? :va

Tipsa gärna vart isåfall.

Hultan skrev:

Vore det mindre snålt att be om mer rabatt? :confused: :rolleyes:

von reisen skrev:
Vore det mindre snålt att be om mer rabatt? :confused: :rolleyes:
Sa jag det? Tycker det är löjligt att välja fik för att man får 5% rabatt..

Som jag sa, ta inte illa upp..

Jag brukar lämna växeln som blir över för det mesta.. Inte direkt snål nej..

Sist vi fikade jag o Hultan + ett gäng andra (10-12 personer) så kom dom ut och serverade påtår och bjöd på glass.

Det är mer värt än 5%.

Långa farbron skrev:
Sist vi fikade jag o Hultan + ett gäng andra (10-12 personer) så kom dom ut och serverade påtår och bjöd på glass.

Det är mer värt än 5%.
Japp, sant... (när va det?) jag fick ingen glass :(

:)

Påtår till kaffet ingår väl alltid :rolleyes:

Ot men får ni rabatt "däruppe" hos ngt bensinbolag.. :va hur mycket i så fall.

Statoil funderar på att ge oss i skövde rabatt... *hårda förhandlingar för närvarande * de vill ge matkuponger, jag vill ha rabatt på bensin :D

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...