Mat i V for Vendetta

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
Är det någon som vet vad dom där mackorna som steks med ägg i mitten kallas? Provade och rekomendera det starkt i alla fall...

Mr. Red skrev:
2540972 Är det någon som vet vad dom där mackorna som steks med ägg i mitten kallas? Provade och rekomendera det starkt i alla fall...

Patentsmörgås?? Iof ägg längs upp...

Mr. Red skrev:
2540972 Är det någon som vet vad dom där mackorna som steks med ägg i mitten kallas? Provade och rekomendera det starkt i alla fall...
Kärt barn har många namn, dock så vet jag inget på svenska. Ett generellt namn är väl Fried egg toast, annars används ju Eggie in the basket i filmen.
Det närmaste "svenska" jag kan tänka mig är väl Fattiga riddare, men det är ju egentligen en annan sak.

Av hälsoskäl bör ingen av ovanstående ätas dagligen. :lol

Orca69 skrev:
2541179 Kärt barn har många namn, dock så vet jag inget på svenska. Ett generellt namn är väl Fried egg toast, annars används ju Eggie in the basket i filmen.
Det närmaste "svenska" jag kan tänka mig är väl Fattiga riddare, men det är ju egentligen en annan sak.

Av hälsoskäl bör ingen av ovanstående ätas dagligen. :lol

Fattigariddare är väl pannkakssmet och toast?

Om man beställer en parisare i Umeå så får man en 90grams falukorv i ett hamburgerbröd, senap och gurkmaja ska det vara på.

Köpte rostebröd idag och ägg idag. Ska prova på en V för Vendetta-macka imorgon. Verkar mkt gott.

Cervantes skrev:
2541430 Fattigariddare är väl pannkakssmet och toast?
Resultatet är ganska likt pannkakor men grundreceptet är en mjölk/ägg blandning som man lägger brödet i innan man steker det. Men sen finns det väl en hel del varianter av det antar jag.

Edit: Såg att pannkaksmet är vanligt förekommande som alternativ så du har helt rätt.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...