Masters of Supermotard ...

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
... i Strängnäs sög verkligen hårt....

köra SM på en rallycrossbana?!
hur kul kan det vara?

inte speciellt. för tok för stor/bred bana...
nä, tacka vet ja trånga gocartbanor med "riktiga" hopp.

men de som körde hade nog roligare än oss suckers som pröjsade 150 spänn för att se 4 heat plus en final.

doh...

bra fart var det i alla fall!
tyckte det var grymt spännande i finalen i alla fall!
:cool:

Raggarn skrev:
... i Strängnäs sög verkligen hårt....

köra SM på en rallycrossbana?!
hur kul kan det vara?

inte speciellt. för tok för stor/bred bana...
nä, tacka vet ja trånga gocartbanor med "riktiga" hopp.

men de som körde hade nog roligare än oss suckers som pröjsade 150 spänn för att se 4 heat plus en final.

doh...

Jag fick det till 6st heat + final..

Heat:
1
Ejdehage
2
Lind
3
Ejdehage
4
Eifrém
5
Högberg
6
Ejdehage
Final
Ola Eifrém.
:fakta

PS, Det är alltid värt 150:- att se Farmerlip in action :whip :whip :whip

Tyckte det var rätt schysst. De som fick köra (morr) hade ju solklart rekordpublik och fick visa upp vår fina sport från sin bästa sida. Bra arrangerat var det oxå med snabba byten mellan heaten osv.

Nån som vet hur det gick med Jocke E ?? Hoppas det gick bra...

Jag brukar vara gnällig på banor men den här var helt ok, för att vara en bilbana. Det är en bilbana och kan inte bli nått annat. Just tävling och mycket publik. Lite vimsigt blev det med startledsindelningen. Och att de bara släppte 19 man i finalen fattar jag inte. Varför fick inte 21:e chansen när en passade? Eller varför var det inte 22 på griden när det fanns plats och publik? Det blir att ta nya tag till Eskilstuna.
Jag lämnar Cybernisse okommenterad :hej :tummenupp

Eftersom jag var med lite i arrangerandet av tävlingen så är jag nyfiken på vad dom som körde tyckte om tävlingen.
Hur var banan? Organisationen? Plats i depån? osv...

Vi gick runt och frågade lite och det verkade som dom flesta var positiva till hur rallycrossbanan funkade för supermotard. Om det visar sig att det finns intresse och det blir lite fler tävlingar så pratas det om att lägga till en lite motardslinga med nåt hopp och lite mer asfalt kanske...

Tyck gärna till nu, ni som körde...

På det stora hela så var det väl bra. Samarrangemang lider ju av pressade tidsscheman så blir det endast motard blir det säker bättre med det och plats i depån.
Pratade med nån om banan och jag tyckte att vi kunde åka den asfalterade delen av alternativspåret men det hade visst Holm satt stopp för :confused: Sen ville nån lägga ett hopp mitt på långa rakan. Det tror jag inte....130-140 knyck och sen ett hopp. Om byggvilja finns så är väl sammanhängande asfalt nått jag vill ha iallafall.

Ang. banan har jag ett par idéer från läktarplats.

1. Ungefär vid mållinjen fanns en chikan på gruset som inte kördes. Där skulle man kunna lägga ett hopp, chikanen gör att farten inte blir så hög att det blir farligt. Man kanske kan flytta lite på den lilla kullen som var där om inte sträckningen blir helt bra.

2. Varför inte köra alternativet? Det blir en asfaltskurva mindre men jag tyckte det såg ut att kunna bli bra. Kanske kan lägga ett hopp där oxå. Blir svårt att köra tillsammans med bilarna då men det löses genom att man lånar upp LMS's hopp (eller bygger ett liknande )som är lätt att flytta.

Kommentarer på mina idéer???

farmerlip skrev:
Sen ville nån lägga ett hopp mitt på långa rakan. Det tror jag inte....130-140 knyck och sen ett hopp. Om byggvilja finns så är väl sammanhängande asfalt nått jag vill ha iallafall.

Det är väl inga problem ? Bara hoppet inte är alltför högt och brant. Det är ungefär den fart jag brukar hålla när jag hoppar på ett par ställen på småvägarna här hemma (vägkorsning, respektive stor vägtrumma) :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back