Masterlord och Felix i mekartagen

Masterlord skrev:
Nej, men kuk!!! :D
Med tanke på hur långsamt ni kör skulle jag vilja påstå att ni antagligen kör med kuken på styret istället för händerna ja............... :FU :D

Last edited:
Men har du varit runt Alingsås med 2 andra hojar?
Jag och Felix mötte en grön zx9r -99 strax söder om Alingsås förra veckan, samt att jag i tisdags eller onsdags såg en likadan hoj vid lilla torget i Alingsås.
Då åkte jag med damen där bak, med bara mc-jackan...
(ja, vi hade byxor och hjälm på oss oxå... samt diverse andra attiraljer, fast ej mc-byxorna)[/QUOTE]

blivit dåligt med körningar däråt mesta tiden har gått till familj o jobb så det blir gamla vägen sjömarken - gbg man får leka på till o från jobbet tänkte rulla över emot trollhättan så fort tid o väder e me ska tydligen va sköna vägar där

Felix skrev:
@Hållundan, gixxern var helt klart mindre och med vad som upplevdes som ett värre klipp på topp, den saknar ju helt factoryns bottenvrid dock. Även factoryn har en fin rush på slutet.. Bromsarna är väldigt bra på båda hojjarna, ett stort minus till millens bakbroms dock, den är i princip helt värdelös. Frambromsen på millen är dock strået vassare än på gixxerns. Den stora skillnaden ligger i väghållningen, Factoryn är mycket kvickstyr in i kurvor och förmedlar exakt vad som händer hela tiden. Det är stor skillnad på fjädringskomponenterna. Med millen gör man jämnare (och snabbare tror jag än med gixxern, det blir inte så mycket gas/broms/växling utan mer av motorbroms och gas. Odramatiskt och snabbt kan man nog säga.

Intressant, jag provkörde en GSXR750 häromdagen och fick samma känsla som du förmedlar. Det var väldigt svårt att känna signalerna från den och åkningen blev betydligt mer dramatisk/hetsig än vad jag är van vid. Jag trivdes inte alls på den under de 5mil jag körde men förhoppningsvis vänjer man sig och lär sig cykelns signaler? Får nog bli en sväng uppåt Hol när det blir bättre väder för jag trivs bättre än jag trodde på twincyklar.

*/ ?>
Back