Masterchef Australia

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag är något av en matälskare men har aldrig varit mycket för TV-program om käk bortsett från Morberg och hans vansinne. Men på 8:an så kör dom Masterchef Australia kring lunchtid varje dag och jag har blivit som besatt av denna serie. :)

Problemet är ju bara att jag vill se mer av den när jag vill och slippa passa en massa TV tider. Har jagat runt lite på nätet efter hela första serien (eller andra hälften av den) men utan lycka. På Youtube hittar man några få avsnitt av första säsongen och rätt mycket av den andra.

Någon som kan bistå med lite assistans? Kan ju inte vara den enda som gillar programmet. :krama
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Jag hatar dokusåpor.
Men den här fastnade jag för, dels för att jag älskar mat, dels för att den faktiskt stimulerar mig att laga bättre mat.
Nu har du redan fått svar på din fråga, men oh ja, vi är fler som gillar att titta på mat och dess tillagning.
Dock blir jag lite småförbannad varje gång jag sitter med korv & makaroner och de gör nåt alldeles förbannat spännande av samma ingredienser...

Skit man får ta.

EDIT:
Jag kräks när jag ser Morberg.
Medioker skådis som gör allt för att stanna i rampljuset.
Min nakenkatt lagar garanterat bättre mat.
Fy fan.
 
Last edited:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Du har inte sett "originalet"? Dvs Masterchef från england. Visas alltid på BBC lifestyle. Även så visas det på 5:an eller 8:an... minns inte riktigt. Men det programmet är minst lika bra!
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Du har inte sett "originalet"? Dvs Masterchef från england. Visas alltid på BBC lifestyle. Även så visas det på 5:an eller 8:an... minns inte riktigt. Men det programmet är minst lika bra!

Du skämtar hoppas jag. Englands version är väl det sämsta tv kan erbjuda. Riktigt sunkigt.

Masterchef Australia är jui riktigt bra..
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Du har inte sett "originalet"? Dvs Masterchef från england. Visas alltid på BBC lifestyle. Även så visas det på 5:an eller 8:an... minns inte riktigt. Men det programmet är minst lika bra!

Sett båda men jag tycker upplägget är sämre i det brittiska. Mycket mindre ingående rent matlagningsmässigt och overall mycket lägre underhållningsvärde.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Måste bara flika in att jag känner Melissa som var med i Masterchef Australia. :jagmöttelassie
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top