Masterbike 2010

[YOUTUBE-ID]f7lpAIcDLoA[/YOUTUBE-ID]

Banan förklarad.

Är det bara jag som tycker att Masterbike är ganska ointressant. Varvtider i all ära, de flesta kör ändå mesta tiden på gata. En hoj som kommer långt ned på listan kan i själva verket vara en bättre hoj för 95% av användarna.
Bara min åsikt alltså, vad tycker du?

Att det finns mer intressanta tester om man inte kör bana. Det är väl som allt annat, du får ta till dig den information som är av intresse för dig.

Det jag anmärkte på var väl att europahojjarna va factory/race/tractionquickshiftlullull varpå japshojarna verkade standard.

Det jag anmärkte på var väl att europahojjarna va factory/race/tractionquickshiftlullull varpå japshojarna verkade standard.

Så vitt jag vet kommer inte R1, GSXR, Kawa eller Honda med quickshift eller liknande, så det är ju deras minus, kanske dags att inför det för dem då.. ;)

Tycker det e kul att BMW vann faktiskt. Man skall nog ta sådana tester med en nypa salt. För oss vanliga användare handlar det mer om vad vi tycker är attraktivt utseendemässigt för gatan, för jag har svårt att tro att nån kör en hoj som går bra, men som inte faller personen i smaken utseendemässigt. Undantaget bekräftat självfallet regeln då och då.

Tydligen fler än jag som tycker Masterbike verkligen är ointressant. Bara 239 st har läst detta på ett dygn!

Är det bara jag som tycker att Masterbike är ganska ointressant. Varvtider i all ära, de flesta kör ändå mesta tiden på gata. En hoj som kommer långt ned på listan kan i själva verket vara en bättre hoj för 95% av användarna.

Det är tvärtom det intressantaste testet, många duktiga förare, samma däck och bara bana. Kan det blir bättre?

Absolut, så långt är jag med... jag kan inte köra för 5 öre, så jag har enbart köpt min hoj för maximalt korvkiosksposeande.

Tar vi Juh@s kommentar i åtanke så blir det ju genast väsentligt dock.
Duktiga förare känner ju skillnad när dom sitter på öhlins och quickshift etc vilket gör att testet känns lite orättvisst jämt emot japsarna :)

Jag tycker det är bra att bmw har kommit in i leken och höjt ribban lite, ska bli skoj att se vad som händer kommande år...

Så vitt jag vet kommer inte R1, GSXR, Kawa eller Honda med quickshift eller liknande, så det är ju deras minus, kanske dags att inför det för dem då.. ;)

Tycker det e kul att BMW vann faktiskt. Man skall nog ta sådana tester med en nypa salt. För oss vanliga användare handlar det mer om vad vi tycker är attraktivt utseendemässigt för gatan, för jag har svårt att tro att nån kör en hoj som går bra, men som inte faller personen i smaken utseendemässigt. Undantaget bekräftat självfallet regeln då och då.

Absolut, så långt är jag med... jag kan inte köra för 5 öre, så jag har enbart köpt min hoj för maximalt korvkiosksposeande.

Tar vi Juh@s kommentar i åtanke så blir det ju genast väsentligt dock.
Duktiga förare känner ju skillnad när dom sitter på öhlins och quickshift etc vilket gör att testet känns lite orättvisst jämt emot japsarna :)

Jag tycker det är bra att bmw har kommit in i leken och höjt ribban lite, ska bli skoj att se vad som händer kommande år...

Helt klart, när raceförare kör en preppad hoj lär det bli helt annorlunda. Det är väl ganska stor prisskillnad på cyklarna också. En R1 jämfört med en RSV4 eller duccen, eller bmwn. Bara det ställer saker i lite proportion.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back