Masterbike 2004

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
RocketQueen skrev:
Hur i hel_ete kan man sitta i tv med uppknäppt skjorta när man kommenterar Master Bike 2004??? :kocko
Känns hemskt oseriöst.
Det är ju ett av hans problem, han försöker vara rolig och har säkert varit med och skrivit manus men det suger ju så det är säkert bara han som tycker att det är kul.
 
Bra! då behöver jag inte se den, utan kan skicka den direkt i soporna.. misstänkte att den va lika usel som vanligt... fast jag slog nästan på den(läs ironi) när jag läste att den säljs för 45spänn i spanien! Spanjackerna måste vara bra lättlurade
 
Jag tycker produktionen är OK ändå, med tanke på att man inte betalar många spänn för skivan, och att dom trots allt inte är några TV-personligheter.
 
att zx10r vann var ju ganska väntat.. dock att den "gammla" gixxern var snabbare än både firebladen och R1 var förvånande.

att ha Randy Mamola som nyhetsuppläsare är bara larvigt. :arsele
 
En annan intressant sak är att om man läser tidningen så hade R750 näst bästa tid, efter ZX10:an. Lite kul att en 750 spöar R1, CBR1000 och inte minst R1000.

När vi ändå är igång så var det också kul att se att killen från den ungerska tidningen var snabbast med 7-8 hojar medan Cralle "bara" var snabbast med R1:an. Ungraren kör tydligen 125 GP.
 
sandstream skrev:
När vi ändå är igång så var det också kul att se att killen från den ungerska tidningen var snabbast med 7-8 hojar medan Cralle "bara" var snabbast med R1:an. Ungraren kör tydligen 125 GP.

Varför är det kul? Förklara... :va
 
sandstream skrev:
När vi ändå är igång så var det också kul att se att killen från den ungerska tidningen var snabbast med 7-8 hojar medan Cralle "bara" var snabbast med R1:an. Ungraren kör tydligen 125 GP.

:confused: :confused:
 
EBS skrev:
Det mest intressanta måste vara att dom blandade GSXR1000 och GSXR750/600 i bilderna från testerna. T.ex. när dom snackade om GSXR1000 så va det ett gäng klipp med GSXR750 eller 600. Jävligt proffsigt!

samma sak när dom presenterade R1:an. Då visade dom körbilder på R6:an :kocko
 
Bingo skrev:
mutkolvar testarna är. Exempelvis kan nämnas att för några år sedan uppmätte man högre effekt i Aprilias dåvarande RSV-R än i Suzukis GSX-R 750 - i samma bänk vid samma tillfälle.

Är det något konstigt med det :confused:
 
sandstream skrev:
En annan intressant sak är att om man läser tidningen så hade R750 näst bästa tid, efter ZX10:an. Lite kul att en 750 spöar R1, CBR1000 och inte minst R1000.

.
Inte konstigt alls imho, det har hänt förr.

Men jag märker att svenska Bike fortfarande är ren skit, är det verkligen så att de flesta vill ha sånna här tidningar?
 
Buster skrev:
Är det något konstigt med det :confused:
Ja, det är det faktiskt. Föra generationens RSV brukade mätas till mellan 112 och 115 på bakhjulet och GSX-R:en till mellan 120-124. Masterbikemätningen var enda tillfället där RSV:n var den starkare av dem. Det var också flera tidningar som reagerade på det.
 
Det viktigaste av allt var att Kawa sopade rent.

ZX10an på 1a plats å ZX6an på 3:e.

Fy fan va grymt :yoparty

Det var väl det jag visste :banana :banana

Nu vill jag ldrig mer höra nån skit om min hoj.

/Mike
 
EBS skrev:
Det mest intressanta måste vara att dom blandade GSXR1000 och GSXR750/600 i bilderna från testerna. T.ex. när dom snackade om GSXR1000 så va det ett gäng klipp med GSXR750 eller 600. Jävligt proffsigt!


såg de också. inte bra.
 
Silwer skrev:
Men jag märker att svenska Bike fortfarande är ren skit, är det verkligen så att de flesta vill ha sånna här tidningar?
Det beror ju på vad man jämför med. Jag tycker att Bike är den bästa hojtidningen i Sverige men det finns säkert bättre blaskor i andra länder.

Lusläste nästan hela senaste numret i går och de borde helt klart anställa en korrekturläsare. Tar man pröjs för nåt ska det hålla lite högre standard än inlägg som mina tex.
 
sandstream skrev:
En annan intressant sak är att om man läser tidningen så hade R750 näst bästa tid, efter ZX10:an. Lite kul att en 750 spöar R1, CBR1000 och inte minst R1000.

Och du tror att resultatet varit exakt samma på en annan bana där inte lådans utväxling stämt lika bra för R750'n som den gjorde på denna?
Testet visar bara vilken hoj som är snabbast på Denna bana när det är proffs hängandes i styret. Hade kleti-å-pleti (tex. du o jag) kört så hade sannorlikt den mest lättkörda moppen varit snabbast.
 
Per skrev:
Och du tror att resultatet varit exakt samma på en annan bana där inte lådans utväxling stämt lika bra för R750'n som den gjorde på denna?
Kom in i matchen nu! Klart att banan har betydelse för resultatet och att den aktuella banan passar vissa hojar bättre än andra.

Har själv testat 3 olika framdrev och 2 bak och den största skillnaden märks vid bankörning, inte så mycket på gatan.
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top