Massive worldwide GSX-R recall

Lite avis blir man allt! Men när vi får chans att pröva våra bromspumpar en solig dag tidigt i april (optimist deluxe) så åker ni fortfarande Hakkapeliitta till jobbet :blah
Bah, och i maj sitter Ni allihop bakom skranket och skyller självklarheter på varandra? ;)

Men visst, inte lär jag ju testköra den nya pumpen till helgen...:)

Tramsar ni fortfarande om sunkiga nissinpumpar? :hihi Brembo RCS 19. :fakta Problemet löst. Kostar som en utekväll för en normal ståkkålmare. Typ. :fyllisar

"Svenskt ramnummer"...?
Vilket tjafs!
Återigen visar sig det Svenska systemet med sk."generalagenter" hur långt från verkligheten vi befinner oss här i Sverige. Det är naturligtvis Japanerna som sätter ramnummren och inte finns det nån "egen speciell nummerserie" för de Suzuki som KGK köper av Suzuki Europa, tror dom har sitt huvudkontor i Belgien.

Numera får vilken handlare som helst handla sina hojar från tillverkarnas Europeiska Försäljningsbolag, och alla hojar som tex. Suzuki tillverkar omfattas av deras garanti.
Den som köpt en Suzuki från en "sidoimportör" kontaktar naturligtvis honom och får då tillgång till tillverkarens garanti den vägen. Har du själv importerat din hoj och den omfattas av detta "recall" så gäller din hoj's RAMNUMMER naturligtvis lika bra som om du köpt hojen här i Svedala.
Svenska sk. "generalagenter" måste sluta tramsa och förstå att det inte finns nån exclusivitet för dom som det gjorde innan vi blev medlemmar i EU!

/KentW

KGK får nog ändra sin attityd innan de kommer förlora flera marknadsandelar i Sverige.

Jag har nu köpt två hojar nya från Suzuki Europa i Belgien.
Supernöjd.
Köper alla mina Suzuki delar genom www.mcdoktorn.se som i sin tur handlar från Suzuki Europa.
Det gör att han kan hålla landets bästa priser på Suzukidelar.
Det är priser som är långt ifrån vad KGK tar....

Priset på mina hojar är så pass vettigt så skulle det inte lösa sig med garantin med bromsfelet så
löser jag det själv utan hjälp från KGK.

Vi bor väl för %&"#&%¤& i EUROPA ..... Skärpning KGK!

Hur går det med er med parallell importerade hojar, får ni era pumpar? Jag har varit kontakt ett par gånger med firman som tog in min, men han menar att han aldrig har hört talas om detta. Verkar som han kommer att strula med att skaffa en ny pump.

Hur går det med er med parallell importerade hojar, får ni era pumpar? Jag har varit kontakt ett par gånger med firman som tog in min, men han menar att han aldrig har hört talas om detta. Verkar som han kommer att strula med att skaffa en ny pump.

Ärväl bara att skriva ut brevet och ta med till firman?

Jag hämtade mina paket hos Lelle på Din MC förra veckan. Ska ändå byta bromsslangar och vätska så jag gör det själv. Vätskan från Suzuki är ingen racingvätska direkt så den vill jag ändå inte ha i systemet :tummenupp

Vad kör dem med för vätska då? Har dem samma på alla hojar? Gsxr borde ha något värre kan tyckas.. Annars kan man ju likaväl byta pump hemma om dem slänger i någon skit..

Vad kör dem med för vätska då? Har dem samma på alla hojar? Gsxr borde ha något värre kan tyckas.. Annars kan man ju likaväl byta pump hemma om dem slänger i någon skit..

Det som medföljer kit'et är en flaska från Suzuki med enkel DOT4 vätska, ganska anonym flaska med ett Suzuki märke och bara DOT4 på. Finns ingen produktspec alls på flaskan, bara logotyp och "dot4".
Jag använder gärna en racingvätska med DOT5.x som har lite bättre specar, bl.a. högre kokpunkt.

Den här fick jag med. Tror att jag chansar och fyller på med denna, så har man nåt att skylla på sen när Nitrous och övriga bromsar förbi en :tungan Om nån stöter på några utmaningar med bytet så mottages dessa tacksamt, antar att det är ganska enkelt dock.

Hörde från en kollega att det är starkt rekommenderat att byta bromsslangar var fjärde år minst, hur många gör det?

$_35.JPG

Den här fick jag med. Tror att jag chansar och fyller på med denna, så har man nåt att skylla på sen när Nitrous och övriga bromsar förbi en :tungan Om nån stöter på några utmaningar med bytet så mottages dessa tacksamt, antar att det är ganska enkelt dock.

Hörde från en kollega att det är starkt rekommenderat att byta bromsslangar var fjärde år minst, hur många gör det?

View attachment 399211

Jag byter slangar nu efter 2 år men det är mest för att jag inte gillar dragningen på dom slangar jag har. Vätska bör man däremot byta varje år för att hålla fräsch. Den bifogade vätskan lär fungera ypperligt för det sätt som en sporthoj normalt körs på. För extrema förhållanden/racing kanske man vill ha en lite bättre vätska för absolut högst känsla i broms, även om det till stor del sitter psykiskt på den nivå man själv befinner sig på :)

Stålomspunnnnet fick jag höra av återförsäljaren att man inte behöver byta, likt en gummislang som åldras och tappar spänsten.

Fick mitt bytt på ava mc idag efter samtal m kgk.
Bra service från båda firmorna. :tummenupp

Last edited:
Ring 08-923000 och be att få prata m innesälj mc

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...