Massiv ökning av antal sålda motorcyklar – och mopeder!

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Rent juridiskt finns de ju inom inom kategorin motorcykel en massa muppfordon med tre och fyra hjul, vissa som inte ens kräver motorcykelkörkort. Och i mopedkategorin finns det dieseldrivna fyrhjuliga bilar. Så det är svårt att veta vad som döljer sig bakom siffrorna.

håller med dig..

men fördelen är dock att ju fler fordon med registrering motorcykel och moped som finns.... så måste alla utskott och statliga verk måste ta mer och mer hänsyn till motorcyklister och mopedister....
oavsett om två eller tre eller fyra hjul så är bara registreringen motorcykel så kommer det bli bättre för samtliga motorcyklister.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
alltid kul det där med "stockholmare" När det i 90% av fallen faktiskt kommer från folk från andra städer/byar. :tummenupp

Observera att jag skriver "som en", för just det där med folks medvetenhet om vädret är faktiskt något jag har noterat av och till under mer än tjugo år. Jag jobbar tidvis på ett kontor i Upplands Väsby - tvättäkta stockholmare för mig - och i den trakten verkar man i alla fall vara förvånade när resten av landet inte har exakt samma väder som Upplands Väsby. Oavsett om det är dimman i Skåne, regnet på västkusten, solen i Karlstad eller snön långt upp i norr som diskuteras.

"I år kan du inte ha åkt så mycket skoter, det är ju så lite snö..."
"Nja, där jag håller till är det faktiskt ingen större skillnad mot förra årets meter med puder..."
Och så ser de jätteförvånade ut...

Jag är ganska säker på att de som står för merparten av snöskoterns försäljningsstatistik har fullt åkbara förhållanden och ingen anledning att byta ut snöskotrar mot motorcyklar redan i januari.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top