Massage

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Oajjj!
Var iväg imorse och fick massage! Som vanligt har jag mer ont efter då massören hittar ömma muskler som jag inte visste att jag hade ont i. Men kan nån förklara (kort och begripligt tack) hur det kan vara såhär: ligger på mage och massören trycker på en muskelpunkt i ländryggen som inte gör ont alls. Han tar tag om vaden på mig, lyfter upp underbenet 20 cm från britsen och ber mig hålla emot då han pressar tillbaka benet mot britsen. Detta är inga problem, men när han flyttar tummen och trycker på en annan punkt i ryggen kan jag inte hålla emot alls. Då trycker han ÄNNU hårdare på den punkten i ca 1 minut och därefter finns det styrka i benet igen. Fortsätter uppåt längs ryggen för att avsluta i nacken och får samma resutlat där. Trycker i nacken och styrkan i benet försvinner. Trycker ännu hårdare en stund och jag blir starkare (fast nu med yrsel och huvudvärk)
Jag vet att nästan allt i kroppen hänger ihop på ett eller annat sätt, men detta är så påtagligt samt att resultatet märks nästan omedelbart.

Massage eller naprapat behandling e definitivt bättre än sex. Har själv ett knippe kotor som tar fast vid jämna mellanrum, och efter en behandling blir man lugn som en filbunke å kan börja tänka klart igen, verkligen skönt. ....eller så har jag sex på fel sätt, i o f s så säger dom att det ska va skönare om man är två..... :rolleyes:

Massage är skönt. Har dock aldrig fått special behandling då man ligger på en brits iklädd handduk.
Men hemmavid är det ryggmassage o fotmassage som gäller.
Man blir så avslappnad och lugn.

pajo skrev:
Oajjj!
Var iväg imorse och fick massage! Som vanligt har jag mer ont efter då massören hittar ömma muskler som jag inte visste att jag hade ont i. Men kan nån förklara (kort och begripligt tack) hur det kan vara såhär: ligger på mage och massören trycker på en muskelpunkt i ländryggen som inte gör ont alls. Han tar tag om vaden på mig, lyfter upp underbenet 20 cm från britsen och ber mig hålla emot då han pressar tillbaka benet mot britsen. Detta är inga problem, men när han flyttar tummen och trycker på en annan punkt i ryggen kan jag inte hålla emot alls. Då trycker han ÄNNU hårdare på den punkten i ca 1 minut och därefter finns det styrka i benet igen. Fortsätter uppåt längs ryggen för att avsluta i nacken och får samma resutlat där. Trycker i nacken och styrkan i benet försvinner. Trycker ännu hårdare en stund och jag blir starkare (fast nu med yrsel och huvudvärk)
Jag vet att nästan allt i kroppen hänger ihop på ett eller annat sätt, men detta är så påtagligt samt att resultatet märks nästan omedelbart.

Sök på nätet efter akupressur eller klicka på länkarna.

Akupressur länk

Google resultat

:tummenupp

Testa akupunktur också, man slappnar verkligen av :) för det känns rätt bra när dom snurrar på nålarna. Har man då nålar på axeln, skuldran (5st) + 1 på handen av nån anledning. Sen så snurrar man nålarna 1 gång sen ligger man o slappnar av i ca 20min, och tro mig man slappnar av :) sen efter 20min så snurras det igen, sen avslappning i ca 15min sen snurras det igen sen plockar man bort nålarna.

Nån annan som testat?

Buzz skrev:
Testa akupunktur också, man slappnar verkligen av :) för det känns rätt bra när dom snurrar på nålarna. Har man då nålar på axeln, skuldran (5st) + 1 på handen av nån anledning. Sen så snurrar man nålarna 1 gång sen ligger man o slappnar av i ca 20min, och tro mig man slappnar av :) sen efter 20min så snurras det igen, sen avslappning i ca 15min sen snurras det igen sen plockar man bort nålarna.

Nån annan som testat?

Alltså? Sticks det? känns nålarna överhuvudtaget?
Tror inte att jag skulle våga testa faktiskt...absolut inte i fossingarna...

Burre skrev:
Alltså? Sticks det? känns nålarna överhuvudtaget?
Tror inte att jag skulle våga testa faktiskt...absolut inte i fossingarna...

Jo det sticker till lite när dom sticker in nålarna, men det känns knappt. Det är när dom snurrar på nålarna det börjar hända grejor, känns som en elstöt ungefär, fast under skinnet :) det liksom bränner till. Akupunktur på fötterna, nä det skulle jag inte heller vilja göra...

Buzz skrev:

Nån annan som testat?

Har funderat på att testa. Har en polare som led av nack å axel smärtor och va till massör å naprapat allt som oftast. Men efter en ~4 behandlingar med akupunktur så e han utan besvär, och har varit så i några år nu.

Buzz skrev:

Nån annan som testat?

Jodå! Det har jag testat, men den som gjorde det på mig använde 4" spik och det var lite obehagligt :(
Närå, det var allt vanliga nålar men han vred aldrig på dem utan kopplade ett strömaggregat till nålarna vilket gjorde att de hoppade hela tiden med några sekunders mellanrum. Det var en intressant upplevelse men eftersom nålarna satt i nacken på mig och jag vid ett tillfälle var tvungen att lyfta lite på huvudet för att det började göra ont i pannan, så försvann avslappnings momentet. Då gjorde det ont som f-n. Det märktes att nålarna verkligen satt I muskeln och inte bredvid.
Dock rekommenderar jag de som har ont att prova, för det hjälper verkligen.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back