Massa yamaha r1 frågor...

gasglad skrev:
Jag håller med zeb.m Alla kommentarer du skriver, det låter som du har provat allting och skriver utifrån egna upplevelser. Jag tror inte att du har provat allt och vet så mycket om allt. För allt du skriver är sånt som du och jag har läst i olika tester från mc-tidningarna. Jag tror att jag kan lika mycket som dig, för jag sitter oxå och lusläser bike mm väldigt ofta. Men bara för att jag har läst ett stort test med t,ex Gsx-r 1000 så kan jag inte skriva kommentarer om hur den beter sig i vissa situationer bara för att jag har läst vad Magnus Johansson i Bike har skrivit utan att jag själv har kört den. Ta och lägg ner dina expertutlåtanden om allt!! :huvet

Jag tror inte ens Zeb tycker om att du hänger upp dina komentarer på honom.
Jag läser inga mc-tidningar sen en 10 år tillbaka, men däremot så snappar man ju upp saker av andra som åker på hojarna och som sagt så anser iaf jag att jag har en ganska sansad känsla för det här, många överdriver småsaker nåt enormt.
Om grunden vore att man måste ha gjort just det man kan tänkas skriva, blev det just inget skrivet på forumet, jag tror inte du förstår så mycket gissningar och liknade det är på ett sånt här forum, många saker är ju dessutom subjektiva.
Som sagt du får gärna komentera inläggen själv, men jag tror du vet att du inte vet ett dyft om nånting.
Jag är absolut ingen expert, men jag ska inte behöva skriva i varje inlägg att så är fallet bara för att just du och dina polare sitter o tycker ni är mer begåvade än mig, jag är rätt trött på er faktiskt för ni har aldrig nåt at komma med själva som nån ens kan ha nån nytta av.

Holger skrev:
är tacksam för all fakta som får mig att veta mer om dom silwer...
tack för tippsen hur man kollar låda o lameller,är mest lådan jag bryr mig om lameller kan jag leva med att byta då jag skruvar själv....

Som Mouse skriver så hade 98 vissa saker som åtgärdades på garantin
98-99 är identiska hojar (utom att den äldre har större reserv 5.5liter mot 99ans 4liter tycker jag mig minnas),på 98án ska kopplingskorg samt ryckutjämnarna i bakhjulet å några slanklämmor vara utbytta på garantin.
Detta syns genom å kika på styrhuvudet det ska va 2 ** vid chassinummret
Inga svensksålda hojar har troligen gammla kopplingen kvar, men en import kanske inet har fått sin garanti utförd.
99orna fick som sagt förändringarna från början.

Silwer skrev:
Jag tror inte ens Zeb tycker om att du hänger upp dina komentarer på honom.
Jag läser inga mc-tidningar sen en 10 år tillbaka, men däremot så snappar man ju upp saker av andra som åker på hojarna och som sagt så anser iaf jag att jag har en ganska sansad känsla för det här, många överdriver småsaker nåt enormt.
Om grunden vore att man måste ha gjort just det man kan tänkas skriva, blev det just inget skrivet på forumet, jag tror inte du förstår så mycket gissningar och liknade det är på ett sånt här forum, många saker är ju dessutom subjektiva.
Som sagt du får gärna komentera inläggen själv, men jag tror du vet att du inte vet ett dyft om nånting.
Jag är absolut ingen expert, men jag ska inte behöva skriva i varje inlägg att så är fallet bara för att just du och dina polare sitter o tycker ni är mer begåvade än mig, jag är rätt trött på er faktiskt för ni har aldrig nåt at komma med själva som nån ens kan ha nån nytta av.
Ursäkta, jag kanske tog i lite väl mycket...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8