massa snutar på stan..

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600f
De tryckte rödljus i ögat på mig, vinka åt sidan, lät mig visa körkort (behöll den också ett bra tag),fick stänga av motorn, blåsa, kontrollera körkort med registret, kontrollera reg skyltar två ggr(!), fråga om jag ägde bilen osv tog jäkla tag jämfört med vanliga polisstop.

Sen i slutet kommer en kollega till honom "p är pelle, inte filip" hehe, han hade väl sagt fel nummer på reg skylten till registret så det hade sett ut som fel skyltar på fel bil .. smart snut.

Sen på frågan vart är grabbarna på väg får han fina svaret "kör bara runt lite",..

nåja, både snuten och jag fick oss ett skratt efter att han i 5 min beundrat min reg.skylt. :hihi
 
Villee skrev:
De tryckte rödljus i ögat på mig, vinka åt sidan, lät mig visa körkort (behöll den också ett bra tag),fick stänga av motorn, blåsa, kontrollera körkort med registret, kontrollera reg skyltar två ggr(!), fråga om jag ägde bilen osv tog jäkla tag jämfört med vanliga polisstop.

Sen i slutet kommer en kollega till honom "p är pelle, inte filip" hehe, han hade väl sagt fel nummer på reg skylten till registret så det hade sett ut som fel skyltar på fel bil .. smart snut.

Sen på frågan vart är grabbarna på väg får han fina svaret "kör bara runt lite",..

nåja, både snuten och jag fick oss ett skratt efter att han i 5 min beundrat min reg.skylt. :hihi

Och vad va skoj med det då?
 
Körde efter polisen ikväll jag oxo, först genade dem över en gård (för att slippa rödljuset) och sen glömde de blinkers utgången av rondellen.

Vilket fint exempel de är för oss andra lagliga ;D
 
OlleR6 skrev:
Körde efter polisen ikväll jag oxo, först genade dem över en gård (för att slippa rödljuset) och sen glömde de blinkers utgången av rondellen.

Vilket fint exempel de är för oss andra lagliga ;D
hehe, hade en snutis bakom mig igår, som 1: körde 65 där det var 50 (ja, han låg efter mig.. men fick bromsa när jag bromsade, för jag kom på att de va 50 där)
och 2: blinkade inte heller när han svängde av vägen

Å andra sidan, de är väl bara människor de åxå :brinnerup
 
...de har haft extra koll senaste dagarna i STHLM city... "På jakt" efter
kriminella som åker omkring utan KK o.s.v. :fakta
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top