Massa frågor om CRF 450

Viru

Which one of you faggots is gay?
Gick med
15 May 2003
Hoj
DB11
nån som är riktigt duktig på CRF450!!!

Med andra ord inga spekulationer utan nån som vet med 100% säkerhet!!!
Jag har en CRF 450motard -03 och vevlagret=vevstakens nedrelager skar på han i fredags...
Var och snackade med MB racing här i stan och dom säger att man kan inte byta vevstaken på den...utan att man måste byta hela vevpartit=dyrt som satan...sen snackade han om att om inte kolven är bytt när den ska så kan den ha orsakat detta...sen sa han att det var 15tim på kolvbyte,tyckte det lät lite väl lite...är det inte 40tim???Gamla ägarn sa att det började bli dax för kolvbyte men inte hur långt den hade gått...har rivit isär motorn o kolven såg ju inte allt för jävlig ut...Tycker inte att vevstaken ska skära bara för att det börjar bli dax för kolvbyte!!!den var välservad av gamla agärn 4tim oljebyte osv...Borde det inte finnas nån form av garanti på cykel nu när den är gatreggad lr att man kanske borde få lite goodwill lr nått???en 03:a ska ju inte skära om den är välservad...Vet nån om det fanns några barnsjukdomar på dom här maskinerna???

För att garantin ska gälla ska hojen vara full servad hos Auktoriserad Honda verkstad, olja, filter, kolv, ventiler etc.
Finns ingen vanlig dödlig som har råd med det :huvet
Kolv byte är vad 15h, men vet många som kört enda upp till 100h, iofs på crossbana.
Motorn får mycket mer stryk vid motard körning, varvas sönder helt enkelt.
Kan dessutom tänka mig att hela vev partiet måste bytas.
Crf 450 har inga barnsjukdomar vad man hört talas om, inte mer än dålig fjädring på -02, vid cross körning.

Olander skrev:
För att garantin ska gälla ska hojen vara full servad hos Auktoriserad Honda verkstad, olja, filter, kolv, ventiler etc.
Finns ingen vanlig dödlig som har råd med det :huvet
Kolv byte är vad 15h, men vet många som kört enda upp till 100h, iofs på crossbana.
Motorn får mycket mer stryk vid motard körning, varvas sönder helt enkelt.
Kan dessutom tänka mig att hela vev partiet måste bytas.
Crf 450 har inga barnsjukdomar vad man hört talas om, inte mer än dålig fjädring på -02, vid cross körning.

Kunde tänka mig att den skulle vara fullservad osv!!!
men som sagt va det är ju ingen som lämnar in en sån här hoj...
Den har alldrig gått som motard...killen som köpte den provade bara typ ett par gånger o köra den som motard o sen sålde han hjulen...Han tyckte det var roligare att köra cross o enduro...så den har ju gått som en motioncykel i skogen mest men lite cross också...Har också hört massa folk som kört hur lågt som helst med kolvarna typ en kille 200h enligt dom på verkstaden här i stan...får väl bita i det sura äpplet o köpa vevpartiet för 6000:- :huvet

Har precis snackat med MB racing och dom skulle återkomma på tisdag om det gick o få tex goodwill lr nått på grejerna.dom skulle ha tag i nån snubbe som var bortrest tills på tisdag..det låter ju skönt att dom försöker iaf.Men det bästa nyheten fick jag när en polare sa att han skulle åka till USA i helgen och kommer hem om två veckor!!!Där kostar vevpartiet 2000kr!!!och det blir ju utan skatt o moms o frakt eftersom han tar den i bagage...Så skiter det sig på tisdag med MB Racing så vart det inte så dyrt iaf genom polarn...ibland så löser sig grejer iaf...men lite förbannad är man när man inte kan vara ute o smiska hojjen...

Viru skrev:
Har precis snackat med MB racing och dom skulle återkomma på tisdag om det gick o få tex goodwill lr nått på grejerna.dom skulle ha tag i nån snubbe som var bortrest tills på tisdag..det låter ju skönt att dom försöker iaf.Men det bästa nyheten fick jag när en polare sa att han skulle åka till USA i helgen och kommer hem om två veckor!!!Där kostar vevpartiet 2000kr!!!och det blir ju utan skatt o moms o frakt eftersom han tar den i bagage...Så skiter det sig på tisdag med MB Racing så vart det inte så dyrt iaf genom polarn...ibland så löser sig grejer iaf...men lite förbannad är man när man inte kan vara ute o smiska hojjen...

Lycka till, ta det lugnt bara med varvandet, en cylindriga 4-taktare med 126hk per liter/motorvolym är rätt extrema grejer som inte tål hur mycket varv som helst under tex motorväg/landsvägskörning.
På en cross/enduro bana, varvas det ju oxå ut men bara ett par sekunder innan nästa kurva..

Lite sent men...om du måste ge dig ut på Landsväg , så håll inte jämn gas, utan gasa, släpp av, gasa, släpp av osv. Bara ett tips som jag själv fått.

Ska byta/kontroll mäta kolven idag :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...